0-6 årige børns institutions- og hverdagsliv. Konference 4. juni 2019
Hvad er livsduelighed? Konference 26. april 2017
Fra konferencen 0-6 årige børns institutions- og hverdagsliv –10.6.2014
Charlotte Ringsmose og Lone Svinth: Virkningsfuldt pædagogisk arbejde i dagtilbud
101 sider * 978-87-7684-565-0* DPU, Aarhus Universitet 2019
Kirsten Elisa Petersen og Kornelia Kraglund: Unge udsatte mødre og deres små børn
45 sider * ISBN: 978-87-7684-598-8 * DPU, Aarhus Universitet 2018
176 sider * ISBN: 978-87-7684-613-8 * DPU, Aarhus Universitet 2018
Kirsten Elisa Petersen & Lars Ladefoged: Sundhedsplejens indsatser og betydning i arbejdet med små udsatte børn og familier – forsknings- og vidensopsamling
71 sider *ISBN: 978-87-7684-745-6 * DPU, Aarhus Universitet 2015
Kirsten Elisa Petersen & Lars Ladefoged: Sundhedsplejens indsatser og betydning i arbejdet med små udsatte børn og familier
126 sider * ISBN: 978-87-7684-765-4 *Udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2015
Niels Rosendal Jensen, Kirsten Elisa Petersen og Anne Knude Wind: Daginstitutioner i
udsatte boligområder - Pædagogisk udvikling i arbejdet med udsatte børn og familier. Et forsknings- og udviklingsprojekt
89 sider * ISBN 978-87-7684-785-2 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2015
Kirsten Elisa Petersen: Pædagogisk arbejde med socialt udsatte børn i vuggestuen
95 sider * ISBN: 978-87-7430-248-3 * Udgivet af SSIP - Social- og Specialpædagogik i Inkluderende Perspektiv, 2011
Niels Rosendal Jensen, Kirsten Elisa Petersen og Anne Knude Wind: Daginstitutionens betydning for udsatte børn og deres familier i ghetto-lignende boligområder
136 sider * ISBN: 978-87-7684-954-2 * Udgivet af Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2012
Kirsten Elisa Petersen: Socialpædagogisk arbejde med små børn anbragt på døgninstitution
86 sider * ISBN: 978-87-7684-983-2 * Udgivet af SSIP – Social- og Specialpædagogik i Inkluderende Perspektiv, 2012
Kirsten Elisa Petersen: Pædagogisk arbejde med socialt udsatte børn i vuggestuen
95 sider * ISBN: 978-87-7430-248-3 * Udgivet af SSIP - Social- og Specialpædagogik i Inkluderende Perspektiv, 2011
Klaus Kasper Kofod og Kirsten Elisa Petersen: Hvad er vigtig pædagogisk viden om socialt udsatte børn i daginstitutionen? - Pædagogstuderendes faglige viden, rettet mod udsatte børn i daginstitutionens pædagogiske arbejde
114 sider * ISBN: 978-87-7430-247-6 * Udgivet af SSIP - Social- og Specialpædagogik i Inkluderende Perspektiv, Aarhus Universitet 2011
VIDA i København - Fortællinger fra praksis. Vidensbaseret indsats overfor udsatte børn i dagtilbud
44 sider * udgivet af Børne- og Ungdomsforvaltningen, Københavns Kommune 2016
80 sider * ISBN 978-87-7684-725-8 * udgivet af Børne- og Ungdomsforvaltningen, Københavns Kommune 2016
68 sider* ISSN 1904-8521 * VIDA-forskningsserien 2013:07 * Udgivet af VIDA, Aarhus Universitet
Peter Berliner & Bente Jensen (Eds.): Staff supported parental involvement in effective early interventions for at-risk children –a systematic research review. VIDA research review.
42 sider * ISSN 2244-9116 (Web) * VIDA research series 2013:01 * Udgivet af VIDA, Aarhus Universitet
149 sider * ISSN 1904-8521 * VIDA-forskningsserien 2012:01 * Udgivet af VIDA, Aarhus Universitet
Bente Jensen (red.), Ulrik Brandi, Dorte Kousholt, Peter Berliner, Thomas Yung Andersen, Gunnar Hellmund, Anders Holm: Videnbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud – modelprogram.Statusrapport 2. Baseline
148 sider *ISSN 1904-8521 *VIDA-forskningsserien 2011:03 * Udgivet af VIDA, Aarhus Universitet
Appendix til VIDA-STATUSRAPPORT 2:
Michael Søgaard Larsen, Anne Bang-Olsen, Peter Berliner, Hanna Bjørnøy Sommersel, Anne Grosen Pedersen, Anders Holm, Bente Jensen, Rune Møller Kristensen, Niels Ploug, Neriman Tiftikci:
Programmer for 0-6årige med forældreinvolvering i dagtilbud – En forskningskortlægning
175 sider * ISSN 1904-8521 * VIDA-Forskningsserien, 2011:02 * Udgivet af VIDA, Aarhus Universitet
Bente Jensen, Anders Holm, Camilla Wang, Dorte Kousholt, Ib Ravn, Michael Søgaard Larsen, Ove Steiner Rasmussen, Peter Berliner, Thomas Yung Andersen, Ulrik Brandi: Videnbaseret indsats over for udsatte børn i dagtilbud – modelprogram. Statusrapport 1. Design og metode
112 sider * ISSN 1904-8521 * VIDA-Forskningsserien, 2011:01 * Udgivet af VIDA, Aarhus Universitet
Bente Jensen: Social arv. Om social arv, ulighed i livschancer og målgrupper og forskningsmæssige perspektiver for HPA-intervention
Bente Jensen & Mie Rasbech:Implementeringsprocesser i pædagogisk praksis. Om konkretisering af ideer i en udviklingsproces med HPA-projektet som eksempel
Bente Jensen & Mie Rasbech: Evaluering af lokale udviklingsprocesser. Om model og metodeudvikling i evalueringsperspektiv
Bente Jensen, Kirsten E. Petersen & Jakob Haahr-Pedersen:Pædagogiske læreplaner - og nye muligheder?
Niels Rosendal Jensen: Bourdieu-notatet
Frank Ebsen:Børn og unge med behov for særlig støtte. Fra 1990-2005
Frank Ebsen:Børn og unge med særlige behov - i forskning i Danmark
Pär Nygren:Socialt udsatte børn og unge i et handlekompetenceperspektiv
Pär Nygren: At udvikles ved at udvikle - en model for deltagerstyrede forandringsprocesser i HPA's udviklingsdel
Kirsten Elisa Petersen: Daginstitutioners betydning for udsatte børn - en forskningsoversigt
Helle Schjellerup Nielsen: Indsats og virkning på daginstitutioner for børn og unge - et litteraturreview
Stig Broström: Pædagogik i daginstitutionen med henblik på udvikling af børns handlekompetence
Søren Langager:Socialpædagogisk arbejde på døgninstitutioner/opholdssteder med særligt henblik på udvikling af handlekompetencer
Frank Ebsen:Forskningens betydning for pædagogers praksis
Thomas Moser & Ilse Marie Mortensen:Børn og voksnes kropslighed i daginstitutioner
Clearinghouse – forskningsserien 2016 nummer 29
Social eksklusion og pædagogik i velfærdsstaten.
Forskning i sociale eksklusionsprocesser, menneskers hverdagsliv, pædagogiske institutioner og velfærdsstaten.