Aarhus Universitets logo
Find
English
Til studerende
Til ph.d.er
Til medarbejdere
Studieportaler
Studieportal - Arts
Ph.d.-portal
Faculty of Arts
Lokale medarbejderinformationer
Medarbejderportal - DPU
DPU
Om DPU
Organisation og strategi
Historie
Samarbejde
Ledelse
Medarbejdere
Aftagerpanel
Nyheder
Arrangementer
Ledige stillinger
Uddannelse
Bacheloruddannelse
Kandidatuddannelser
Masteruddannelser på DPU
Ph.d.
Kurser og efteruddannelse
Studieliv
Kontakt/vejledning
Åbent hus
Forskning
Forskningscentre
Forskningsprogrammer
Forskningsenheder
Find en forsker
Publikationer
Projekter
Internationale undersøgelser
UNESCO Chair
Viden
Pædagogisk indblik
Magasinet Asterisk
Podcast
Video
Temaoversigt
Kontakt
Du er her:
DPU
Forskning
Projekter
Forskning
Forskningscentre
Forskningsprogrammer
Forskningsenheder
Find en forsker
Publikationer
Projekter
Igangværende forskningsprojekter
Afsluttede forskningsprojekter
Internationale undersøgelser
UNESCO Chair
Forskningsprojekter på DPU
Alfabetisk
Find
Familieliv i en coronatid
Fighting for e/quality: Comparative ethnographies of new student movements
Geographies of internationalisation
IEA-undersøgelser
Inclusion in higher education through design of multiple student pathways
Naturlig teknik
Robophilosophy
Ung i Coronaens Tid - UC-TID
Undervisning af flygtningebørn - en forskningsbaseret didaktik
School for Quality of Life. Policy, practice and theory for a quality of life approach in European school systems
Asserting the Nation: Comparative studies on the rise of neo-nationalism in higher education
Living labs -An Interventionist Ethnographic Approach to Technologies of the Future
AnTech - Research Network for the Anthropology of Technology
Affective investments in diversity work in STEM at Danish universities
Sustainable Culture for Change
Educational experiences of racialized differenciation in Danish high schools
Learning in the time of Corona
DRIFT: Drifting and Reaffirmed Boundaries - Young People, Gender and Body in a Digital Age
SamHver: Samarbejde om børns trivsel i hverdagslivets fællesskaber
Udvikling af fællesskabende praksisser i skole og fritid – samarbejde på tværs
Når en familie handicappes
Verdensomsorg / Green Transition and World-Care in Early Childhood Education and Care
Kvindernes Universitet: Aarhus Universitet 1928-2000
Skabelse og oplevelse af meningsfuldhed i overgang fra skole til oplæring
VET>EDU: Transformative learning of student veterans in transition to education
Blufærdighed og nydelse – modstand i seksualundervisningen
SOSULINGUA - Sproglige barrierer og potentialer blandt SOSU-elever med dansk som andetsprog
Paradoxes of Learning to Be Well: Re-examining the Curriculization of Wellbeing
Automated Expertise: Artificial intelligence and algorithmic systems as inter-professional work practices
Naturvidenskabelig almendannelse og teknologiforståelse i udskolingen
EDUCHANGE: Changing Inequality at Educational Transitions
NOBE - Opening Negative Online Behaviors and Experiences
Spatialising Career Interventions for Inclusivity and Sustainability (SpaCIIS)
Edutopias. Reforms of everyday school practices. Denmark 1945 – 1975
Styrkelse af pædagogisk omsorg i dagtilbud
REVERS-ED - Trends on educational inequalities over time and successful interventions that contribute to reverse them
Detailbranchen - Mennesker, kultur, fortid og fremtid
Diverging Paths: Educational Choices and Social Divisions
Småbørnsliv i det digitaliserede samfund
Why do they stay? Exploring the relationalities of teachers who stay in the profession, thereby rethinking retention
Digital teknologi og grøn omstilling i Det Blå Danmark
Fritids- og ungdomsklubber i udsatte boligområder
Writing Education: The more specific relations between students’ writing and metalinguistic repertories (WE-projektet)
Moral Economies of Schooling: Money, Morality and Household Financing of Education
The performative effects of budgets in higher education: A cultural studies account of how ideas and designs of education are built into budgetary numbers
Se alle igangværende projekter
Se afsluttede projekter
Find projekt i forskningsdatabasen
Revideret 24.03.2025
-
Carsten Henriksen