Riis Andersen, M.
, Kabel, K., Bremholm, J.
, Bundsgaard, J. & Hansen, L. K. (2023).
Automatic proficiency scoring for early-stage writing.
Computers and Education: Artificial Intelligence,
5, Artikel 100168.
https://doi.org/10.1016/j.caeai.2023.100168
Fougt, S., Neubert, K., Kristensen, R. M., Gabrielsson, R. H., Molbæk, L. & Kjeldsen, C. C. (2023).
Danske elevers læsekompetence i 4. klasse: Resultater af PIRLS-undersøgelsen 2021. Aarhus Universitetsforlag. IEA-studier
https://doi.org/10.2307/jj.3850481
Elf, N. F., Christensen, M. V.
, Kabel, K., Steffensen, T., Skov, L. I. & Hauer, K. (2023).
Forfattere som Glenn Bech og Thomas Korsgaard kan i danskundervisningen modvirke social ulighed.
Skolemonitor.
https://skolemonitor.dk/debat/art9209734/Forfattere-som-Glenn-Bech-og-Thomas-Korsgaard-kan-i-danskundervisningen-modvirke-social-ulighed
Hartmann, L-M., Schukajlow, S., Niss, M.
& Jankvist, U. T. (2023).
The roles preservice teachers adopt in modelling-related problem posing. I M. Ayalon, B. Koichu, R. Leikin, L. Rubel & M. Tabach (red.),
Proceedings of the 46th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. PME 46 (s. 19-26).
https://www.igpme.org/wp-content/uploads/2023/08/PME-46-Vol-3-RR_H-O-1.pdf
Bülow, M. W., Nørgård, R. T. & Goodyear, P. (2022).
Activity Centred Signature Pedagogies for the Creation of Digital Educational Publications. I J. Jaldemark, M. Håkansson Lindqvist, P. Mozelius, L. M. Öberg, M. De Laat, N. B. Dohn & T. Ryberg (red.),
Proceedings for the Thirteenth International Conference on Networked Learning https://prod-aaudxp-cms-001-app.azurewebsites.net/media/ebadergh/1274674_proceedings-for-the-thirteenth-international-conference-on-networked-learning_.pdf
Kabel, K., Elf, N. F., Bødtcher-Hansen, M., Vennerstrøm, A. V., Carlsen, D., Christensen, M. V., Handesten, L., Jensen, A., Jørgensen, M., Mai, A-M.
, Skyggebjerg, A. K., Steffensen, T. & Thorhauge, S. (2022).
Aktører fra uddannelsessektoren: Følgesygdommene af en etårig kandidat er katastrofale.
Altinget.
https://www.altinget.dk/forskning/artikel/aktoerer-fra-uddannelsessektoren-foelgesygdommene-af-en-etaarig-kandidat-er-katastrofale
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M.
, Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L., Køhrsen, L., Misfeldt, M.
, Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M. (2022).
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning.
https://emu.dk/sites/default/files/2022-01/gsk_teknologiforståelse_Slutrapport_anbefalinger%20til%20uddannelse%20af%20lærere%20og%20pædagoger.pdf