I Den fagdidaktiske gruppe for teknologiforståelse, -kreativitet og -kompetencer (TEKK) forsker vi i udvikling af fagdidaktiske teorier omkring undervisning i teknologiforståelse, -kreativitet og –kompetencer. Hvad skal elever og studerende fra grundskole til videregående uddannelser lære, og hvilke kompetencer skal de udvikle? Hvordan skal lærere og undervisere fra grundskole til videregående uddannelser undervise, og hvilken pædagogisk-didaktisk praksis indebærer det?
Mere specifikt omfatter teknologiforståelse, -kreativitet, og -kompetencer som felt og faglighed blandt andet, at elever, studerende, lærere og undervisere:
Den fagdidaktiske gruppe for teknologiforståelse, -kreativitet og -kompetencer består dels af fagdidaktiske forskere inden for teknologiforståelse som et selvstændigt fag, dels af fagdidaktiske forskere inden for andre fagligheder og felter, som undersøger integrationen af teknologiforståelse, -kreativitet og -kompetencer på tværs af uddannelsessystemet.
Navn | Jobtitel | Telefon | Bygning | |
---|---|---|---|---|
Bundsgaard, Jeppe | Professor | jebu@edu.au.dk | +4531192607 | B, 310 |
Caeli, Elisa Nadire | Postdoc | elisa@edu.au.dk | +4593508366 | B, 339 |
Caviglia, Francesco | Lektor | caviglia@edu.au.dk | +4541663378 | 1483, 652 |
Dalsgaard, Christian | Lektor | cdalsgaard@edu.au.dk | +4521664955 | 1483, 648 |
Fougt, Simon Skov | Lektor | sifo@edu.au.dk | +4593521980 | B, 340 |
Grønhøj, Elisabeth Omand | Ph.d.-studerende | elgr@edu.au.dk | ||
Nørgård, Rikke Toft | Lektor | rtoft@edu.au.dk | +4520466756 | 1483, 650 |