Aarhus Universitets logo
19-05-2022
Læs forskningsoversigt og lyt til podcast
28-08-2022
Ny bog tilbyder nødvendig viden om læreruddannelsen forud for kommende ændringer
Side 3 af 2
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 70 fra juni 2014 om lærerens nutidige rolle.
En lærer skal ikke bare være fagligt stærk, skabe trivsel i klassen og forstå elevernes…
Artikel fra magasinet Asterisk fra DPU, Aarhus Universitet, nr. 69 fra marts 2014 om teknologi.
Teknologi bliver stadig mere fremtrædende – i børnehaven, på arbejdspladsen, i livet generelt. …
I øjeblikket ser det ud, som om politikerne udelukkende forholder sig til innovation som et fænomen, der egentlig er identisk med industrisamfundets produktion.
I det sidste halve århundrede er forholdet mellem lærer og elev blevet stadigt mere jævnbyrdigt, og læreren har taget afsked med sin ophøjede position bag katederet.
I Danmark snakker vi på 17. år om at undervisningsdifferentiere. I førende vidennationer som Canada og Singapore gør de det bare. Professor Jens Rasmussen forklarer, hvorfor det bliver ved snakken i…
Dansk pædagogik larmer. Hvor en catalansk daginstitution er præget af en rolig og saglig stemning, er den danske præget af børnenes personlighed og hjemlig hygge. Det kræver til tider høreværn,…
Hvad skal der til for at få ro i de danske folkeskoler. De to professorer Niels Egelund og Mads Hermansen giver deres bud.
Side 3 af 3
Konference: Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne
Forskningsprogram:
Forskningsenhed: