Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi
Om afdelingen
Afdelingen er en af fire afdelinger ved DPU, Aarhus Universitet og er bygget op omkring kandidatuddannelserne i Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi.
Forskerne i afdelingen indgår i en række forskningsenheder.
Dannesboe, K. I. (2017). Sted: situerede erfaringer. I E. Gulløv, G. B. Nielsen & I. Wentzel Winther (red.), Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber (s. 213-228). Hans Reitzels Forlag.
Gilliam, L. & Gulløv, E. (2017). Introduction. I L. Gilliam & E. Gilliam (red.), Children of the welfare state: civilising practices in schools, childcare and families (s. 1-8). Pluto Press.
Egelund, N. (2016). Udvikling af en inkluderende skole. I J. Christiansen, B. D. Mårtensson & T. Pedersen (red.), Specialpædagogik i læreruddannelsen (s. 259-276). Hans Reitzels Forlag.