Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi
Om afdelingen
Afdelingen er en af fire afdelinger ved DPU, Aarhus Universitet og er bygget op omkring kandidatuddannelserne i Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi.
Forskerne i afdelingen indgår i en række forskningsenheder.
Nielsen, J. C. (2018). Unge i dag skal altid være på vej. I S. Frovin & M. G. Andreassen (red.), Engagement behøver plads: inspiration til mindre foreninger, der vil engagere unge (s. 18-23). Center for frivilligt socialt arbejde.
Ringsmose, C. (2016). Ulighed og inklusion. I H. Dorf & N. Rosendal Jensen (red.), Studier i pædagogisk sociologi (s. 419-433). Aarhus Universitetsforlag.
Egelund, N. (2016). Udvikling af en inkluderende skole. I J. Christiansen, B. D. Mårtensson & T. Pedersen (red.), Specialpædagogik i læreruddannelsen (s. 259-276). Hans Reitzels Forlag.
Mardahl-Hansen, T. L. & Kousholt, K. B. (2024). Udforskende lærerfaglighed. I K. B. Kousholt & T. L. Mardahl-Hansen (red.), Læreren som udforskende praktiker: Pædagogisk-psykologiske perspektiver på det lærerfaglige arbejde (s. 52-81). Hans Reitzels Forlag.