Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi
Om afdelingen
Afdelingen er en af fire afdelinger ved DPU, Aarhus Universitet og er bygget op omkring kandidatuddannelserne i Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi.
Forskerne i afdelingen indgår i en række forskningsenheder.
Petersen, K. E. & Hansen, J. H. (2019). Forord. I K. E. Petersen & J. H. Hansen (red.), Inklusion og eksklusion : en grundbog (s. 15-16). Hans Reitzels Forlag.
Petersen, K. E. & Ladefoged, L. (2020). Indledning. I K. E. Petersen & L. Ladefoged (red.), Forskning med børn og unge: etik og etiske dilemmaer (s. 13-23). Hans Reitzels Forlag.
Petersen, M. N., Khawaja, I. & Kivi , N. G. (2024). QTIBIPoC-teori og Queer of Color-kritik. I D. Staunæs, K. Brøgger & K. Hvenegård-Lassen (red.), Performative vendinger : Introduktion til nyere feministisk teori (s. 361-376). Nyt fra Samfundsvidenskaberne.
Olesen, J. (2017). Tilblivelse: læring i aktør-netværk. I G. B. Nielsen, E. Gulløv & I. Wentzel Winther (red.), Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber (s. 229-241). Hans Reitzels Forlag.