Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi
Om afdelingen
Afdelingen er en af fire afdelinger ved DPU, Aarhus Universitet og er bygget op omkring kandidatuddannelserne i Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi.
Forskerne i afdelingen indgår i en række forskningsenheder.
Mørck, L. L. (2019). Marginalisering overskrides i fællesskaber. I A. Görlich, M. Pless, N. Katzenelson & L. Graversen (red.), Ny udsathed i ungdomslivet: 11 forskere om den stigende mistrivsel blandt unge (s. 211-226). Hans Reitzels Forlag.
Dovigo, F., Rodríguez-Gómez, D., Gairín, J., Clements, K., Jerónimo, M., Lucas, L., Marin, E., Mehtälä, S., Pinheiro, F. P., Timmis, S. & Stîngu, M. (2019). Access4All: Policies and practices of social development in Higher Education. I J. Hoffman, P. Blessinger & M. Makhanya (red.), Strategies for Facilitating Inclusive Campuses in Higher Education: International Perspectives on Equity and Inclusion (s. 55-69). Emerald Group Publishing.