Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi
Om afdelingen
Afdelingen er en af fire afdelinger ved DPU, Aarhus Universitet og er bygget op omkring kandidatuddannelserne i Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi.
Forskerne i afdelingen indgår i en række forskningsenheder.
Egelund, N. (2017). Elevplaner, mål og specialdidaktik. I H. B. Hansen & B. Degn Mårtensson (red.), Specialdidaktik i teori og praksis: undervisning på specialskoler og i specialklasser (s. 343-354). Hans Reitzels Forlag.
Andersen, F. Ø. (2021). Efterord. I L. Boström & I. Åhslund (red.), Hur gör vi med pojkarna?: om didaktikens betydelse för en likvärdig skola (s. 185-199). Studentlitteratur.
Jensen, S., Adriansen, H. K. & Madsen, L. M. (2015). Do ‘African’ universities exist? Setting the scene. I H. K. Adriansen, L. M. Madsen & S. Jensen (red.), Higher education and capacity building in Africa: the geography and power of knowledge under changing conditions (1. udg., s. 12-37). Routledge.