Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi
Om afdelingen
Afdelingen er en af fire afdelinger ved DPU, Aarhus Universitet og er bygget op omkring kandidatuddannelserne i Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi.
Forskerne i afdelingen indgår i en række forskningsenheder.
Egelund, N. & Dyssegaard, C. B. (2017). Denmark. I M. L. Wehmeyer & J. R. Patton (red.), The Praeger international handbook of special education (Bind 2, s. 67-75). ABC-CLIO/Greenwood.
Winther, I. W. (2019). Delebørn: børn der deler hushold. I A. S. Hansen, S. Højlund, C. M. S. Pallesen & M. Rytter (red.), Hvad vi deler: antropologiske persektiver på deling som socialt fænomen (s. 75-93). Aarhus Universitetsforlag.
Anderson, S. D. (2022). Das „verdeckte“ Curriculum. I C. Markom & J. Tosic (red.), Einführung in die Bildungsanthropologie: Ein Lehrbuch (s. 205-209). new academic press.
Søndergaard, D. M. (2020). Cyberbullying. I D. T. Cook (red.), The SAGE Encyclopedia of Children and Childhood Studies: vol. 2 (Bind 2, s. 585-587). Sage Publications.
Hasse, C. (2018). Cultural-historical hyperobjects. I The Challenges of Cultural Psychology: Historical Legacies and Future Responsibilities (s. 357-368). Routledge.