Wiberg, M. (2022).
Åndsfrihed. I P. Brodersen (red.),
Didaktisk opslagsbog (2 udg., s. 387-391). Hans Reitzels Forlag.
Web, M. E., Prasse, D., Phillips, M., Kadijevich, D. M., Angeli, C., Strijker, A., Carvalho, A. A.
, Andresen, B. B., Dobozy, E. & Laugesen, H. (2018).
Challenges for IT-enabled formative assessment of complex 21st century skills.
Technology, Knowledge and Learning,
23(3), 441-456.
https://doi.org/10.1007/s10758-018-9379-7
Vestergaaard, M., Madsen, K. S., Baaré, W. F. C.
, Ejersbo, L. R., Gerlach, C., Skimminge, A., Ramsøe, T. Z., Åkeson, P., Paulson, O. B. & Jernigan, T. L. (2011).
White matter microstructure in superior longitudinal fasciculus associated with spatial working memory performance in children.
Journal of Cognitive Neuroscience,
23(9), 2135-2146.
https://doi.org/10.1162/jocn.2010.21592
Staunæs, D., Plauborg, H., Kaastrup, C. M., Mannov Olesen, R., Jartoft, V., Schirmer, M. M. & Brauner, M. N. (2022).
Det lovende er kønsklogt og responsivt: En kortlægning af pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. DPU, Aarhus Universitet.
https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Rapporter/Det_lovende_er_koensklogt_og_responsivt.pdf
Søndergaard, D. M., Plauborg, H., Szulevicz, T., Fisker, T. B., Mørup, T., Tetzlaff-Petersen, L., Hagensen, M. W., Hansen, A. V., Gitte, Ø., Pedersen, H. S. & Werborg, P. (2014).
Ro og klasseledelse i folkeskolen: rapport fra ekspertgruppen om ro og klasseledelse . Undervisningsministeriet.
http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF14/Aug/140813%20UVM%20Klasseledelse%20rapport.pdf