Jeg er uddannet cand.pæd.soc. samt Ph.d. fra Aarhus Universitet og har siden 2014 været tilknyttet DPU i forskellige roller inden for forskning og undervisning. Min tidlige forskning fokuserede på sundhedspædagogik, hvor jeg gennemførte følgeforskning af nationale udviklingsprojekter. Her undersøgte jeg særligt, hvordan sundhedspædagogiske tiltag påvirkede elevers trivsel og læring. Over tid har mit arbejde udviklet sig til også at omfatte komparativ pædagogik og store internationale undersøgelser (International Large-Scale Assessments, ILSAs).
ILSA-studier som TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study), PISA (Programme for International Student Assessment) og PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) giver værdifuld indsigt i elevers faglige præstationer, men de indeholder også omfattende data om elevers trivsel, deres oplevelse af fag, klassekammerater, lærere og skolelivet generelt. Jeg anvender ILSA-data til at undersøge forskellige dimensioner af elevers trivsel og analysere, hvordan disse hænger sammen med faglige præstationer, sociodemografiske faktorer samt skolens strukturer og rammer. Mit arbejde omfatter både nationale og internationale komparative perspektiver samt analyser af udviklingstendenser over tid.