Moos, L. (2022).
Contracts in governance. I N. S. K. Pang & P. W. K. Chan (red.),
School Governance in Global Contexts: Trends, Challenges and Practices (s. 21-36). Routledge.
Hammershøj, L. G. & Jørgensen, H. H. (2022).
Dannelse og leg. I L. G. Hammershøj (red.),
Legekunst : leg, dannelse, kunst og kultur i dagtilbud (s. 29-50). Samfundslitteratur.
Rømer, T. A. (2022).
Dansk pædagogisk filosofi. I
Pædagogikhåndbogen : seks tilgange til pædagogik (2. udg., s. 157-171). Hans Reitzels Forlag.
Jensen, N. R. (2022).
Den gode læremester. I N. R. Jensen & C. S. Hansen (red.),
En socialpædagogisk tendens?: Festskrift til Søren Langager (s. 44-55). DPU, Aarhus Universitet.
Haastrup, L. (2022).
De "rigtige" grøntsager. I L. Holm & S. Tange Kristensen (red.),
Mad, mennesker og måltider: samfundsvidenskabelige perspektiver (3 udg., s. 261-278). Munksgaard .
Staunæs, D., Plauborg, H., Kaastrup, C. M., Mannov Olesen, R.
, Jartoft, V., Schirmer, M. M.
& Brauner, M. N. (2022).
Det lovende er kønsklogt og responsivt: En kortlægning af pædagogiske og didaktiske interventioner vedr. køn i naturfag, matematik og STEM-aktiviteter i grundskolen. DPU, Aarhus Universitet.
https://dpu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Rapporter/Det_lovende_er_koensklogt_og_responsivt.pdf