DPU

Aarhus Universitets segl

Trivsel og trivselsfremme i skolen

Hent forskningsoversigt


Læs nyhed


Trivselsfremme i skolen kræver helhedsorienteret indsats

18-04-2024

Trivsel og mistrivsel blandt skoleelever er et af tidens helt store spørgsmål, men hvad siger forskningen om trivsel og trivselsfremme i skolen? En ny forskningsoversigt fra DPU i e-bogsserien ’Pædagogisk indblik’ giver en indføring i både dansk og international trivselsforskning. Den anbefaler, at vi løfter blikket fra enkeltelever og anlægger et helhedssyn på trivsel, og at skolerne i deres arbejde med at fremme trivsel altid tager udgangspunkt i de konkrete elever i den konkrete skole.

Lyt til podcast


Ekstra materiale


Kontakt


Venka Simovska

Professor DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Emdrup

Nis Langer Primdahl

Postdoc DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Psykologi, Aarhus