DPU

Aarhus Universitets segl

Digital læringsteknologis potentiale for studerendes engagement

Hent forskningsoversigt


Læs nyhed


Digital læringsteknologi kan bane vejen for større engagement hos studerende på videregående uddannelser

Under coronakrisen har digital læringsteknologi haft kronede dage på danske universiteter og videregående uddannelser, hvor de studerende er blevet budt på fjernundervisning af hensyn til folkesundheden. Digital læringsteknologi er dog ikke et nyt fænomen, men har stået højt på uddannelsesinstitutionernes strategiske dagsorden de seneste 10-15 år. Den nye forskningsoversigt i DPU og NCS’ e-bogsserie ’Pædagogisk indblik’ stiller skarpt på potentialer og barrierer i de digitale læringsteknologier ift. at fremme studerendes engagement og motivation på uddannelsen og giver en række konkrete anbefalinger til at arbejde med teknologi i praksis.

28-06-2021

 

Hent booklet


53 konkrete, forskningsbaserede anbefalinger til at indfri digital læringsteknologis potentiale på de videregående uddannelser. 

Hent booklet

English version

53 specific, research-based recommendations for realising the potential of educational technology in higher education.

Download booklet

Ekstra materiale


Kontakt


Mikkel Godsk

Undervisningsudvikler, EdD Centre for Educational Development - CED - Undervisningsudvikling

Bente Kristiansen

Chefkonsulent Centre for Educational Development - CED - Undervisningsudvikling - Emdrup

Karen Louise Møller

Specialkonsulent Centre for Educational Development - CED - Undervisningsudvikling