DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Skoleledelse

  • Viden og værktøjer fra DPU

Nyhedshistorier fra DPU

22.12.2011 |

To nye MSO-professorater til Institut for Uddannelse og Pædagogik

Institut for Uddannelse og Pædagogik får to nye professorer med særlige opgaver. Dorthe Staunæs bliver professor MSO i ledelsespsykologi og Stig Brostöm bliver professor MSO i dagtilbuddets didaktik.

15.12.2011 |

Professionelt ledede gymnasier mindsker frafald

Professionelle bestyrelser og målrettede strategier er med til at skabe velfungerende gymnasier, hvor flere elever gennemfører og får højere karakterer. Det viser en undersøgelse, som Anvendt Kommunal Forskning (AKF) og Center for Strategisk Uddannelsesforskning ved Aarhus Universitet står bag.

28.09.2010 |

Pædagogisk skoleledelse fremmer elevers indlæring

Pædagogisk skoleledelse har stor betydning for elevers indlæring og trivsel. Det drejer sig ikke kun om faglige færdigheder, men også om at kunne opbygge tillidsvækkende relationer til eleverne. Det slår et nyt systematisk review fra New Zealand fast.

Viser resultater 10 til 12 ud af 14

Forrige 1 2 3 4 5 Næste

Artikler fra magasinet Asterisk

Viser resultater 31 til 17 ud af 17

Forrige 1 2

Rapporter om skoleledelse

Rapporter og e-bøger

 

Glidninger - ’Usynlige’ forandringer inden for pædagogik og uddannelser

Lejf Moos (red.), Merete Storgaard, Klaus Kasper Kofod, Anna Kathrine Frørup, Anne Larson, Pia Cort, Lise Degn, Josefine Kierk, Marlene Nielsen, Tina Sommer

165 sider * 978-87-7507-444-0* Udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2019


Nordiske skolechefer: Agenter i en brudt kæde

Lejf Moos, Elisabet Nihlfors, Jan Merok Paulsen (red.)

175 sider * ISBN: 978-87-7684-689-3 * Udgivet af DPU, Aarhus Universitet, 2016