Aarhus Universitets logo
Skolenedlæggelser møder ofte voldsom lokal modstand. Men som regel er børnene glade for at flytte til en ny, større skole med flere kammerater, viser undersøgelse. Den peger på, at nedlæggelserne skyldes manglende elevgrundlag, og at lukningerne i…
Daginstitutionernes officielle pædagogiske planer er særdeles mangelfulde og umulige at bruge for medarbejdere, ledelse, kommunalpolitikere og forældre.
Center for Børnelitteratur offentliggør i samarbejde med H.C. Andersen 2005 ny undersøgelse om skoleelevers kendskab til H.C. Andersen og hans forfatterskab.
Politikere, forskere og borgere er aldrig tidligere er blevet præsenteret for så mange internationale undersøgelser af det danske uddannelsessystem som i dag. Mere forskning i international komparativ pædagogik skal kvalificere brugen af de…
Uddannelsesverdenen udnytter fortsat ikke de digitale mediers fulde potentiale. Konference skal belyse, hvorfor forventningerne til de nye medier endnu ikke er blevet indfriet.
Arkitektskolen og Danmarks Pædagogiske Universitet skal i fællesskab undersøge, hvordan skolebyggeri og pædagogik kan fremme børns og unges kompetenceudvikling, sundhed og trivsel.
Trods globaliseringen er skolesystemerne i forskellige lande fortsat et produkt af nationale, politiske og kulturelle traditioner, fastslår undersøgelse. Besvarelser fra skoleelever i Danmark, Frankrig og England viser, at forskellene kan registreres…
De næste fire år gennemgår Danmarks Pædagogiske Universitet i København en omfattende arkitektonisk modernisering.
- alternativer til den "pædagogiske apparat-fejl model"? Tiltrædelsesforelæsning af professor Bjarne Bruun Jensen 24. oktober.
Konference på Danmarks Pædagogiske Universitet mandag 1. december 2003
Side 85 af 95
Få nyheder fra DPU om pædagogik og uddannelsesforskning og om kommende seminarer, konferencer og åbne forelæsninger.