DPU

Aarhus Universitets segl

Præsentationer

PowerPoint præsentationer

Velkomst til konferencen: Praksis er praksis er praksis. Lars Emmerik Damgaard Knudsen, lektor, DPU – Aarhus Universitet

Skolen er ’født’ boglig – et historisk perspektiv. Per Fibæk Laursen, professor emeritus, DPU – Aarhus Universitet

Tilblivelser af praksisfaglighed mellem policy-intentioner og pædagogisk forskning i skolens praksisser. Malis Ravn, ph.d.-studerende, DPU og lektor, Professionshøjskolen Absalon

Praksis og/eller faglighed? Om udfordringer og potentialer for faglighed i praksisrettet undervisning. Jeppe Bundsgaard, professor, DPU – Aarhus Universitet

Praksisfaglige potentialer i sprogfag. Line Krogager Andersen, postdoc, Center for Grundskoleforskning, Syddansk Universitet

Samfundsfag i praksis. Anders Stig Christensen, lektor, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole

Kompetenceorienteret praksisfaglig undervisning – perspektiver fra matematikkens didaktik. Tomas Højgaard, lektor, DPU – Aarhus Universitet

Praksisfaglig bag en skærm? Praksisfaglighed i teknologiforståelse. Bjarke Lindsø Andersen, lektor, Professionshøjskolen Absalon.

Styrkelse af praksisfaglighed i folkeskolen gennem erhvervspædagogiske praksisser. Maia Ebsen, adjunkt, Nationalt Center for Erhvervspædagogik, Københavns Professionshøjskole

Praksisfaglighed er en mere radikal ændring af skolen, end vi tror. Helle Bjerg, skoleleder, Skolen på Grundtvigsvej, ekstern lektor DPU.

Klæder integreret praktik i ny læreruddannelse de studerende på til at undervise i praksisfaglighed? Pia Rose Böwadt, docent, Københavns Professionshøjskole