DPU

Aarhus Universitets segl

KLEo - Midtvejskonference på KLEO-projektet:

Skolen som professionelt læringsfællesskab


På KLEO-konferencen præsenterede lærere, ledere og konsulenter erfaringer og resultater fra arbejdet med klasseledelse, brug af relationspædagogik og ledelsesmæssig forankring af udviklingsprojekterne.

Hjørnestenen i arbejdet med skoleudvikling som professionelt læringsfællesskab er faciliteringen af didaktisk refleksive dialoger om praksis. Dermed er fokus på det potentiale, der ligger i lærernes tid uden for klasserummets undervisning - tiden til fælles refleksion.

Dette er omdrejningspunktet for det arbejde, som lærere og ledere fra fem forskellige skoler på fire forskellige ungdomsuddannelser har udført i KLEO-projektet (SOSU, VUC/AVU, HF, HTX).

Hør meget mere om deres erfaringer fra projektet og om initiativer, der skal udvikle skolen som et professionelt læringsfællesskab.

Som deltager i konferencen modtog man også temanummeret 'Didaktisk opmærksomhed - kollegial refleksion' udgivet fra Kognition og pædagogik. 

MATERIALE FRA MIDTVEJSKONFERENCE