Denne antologi henvender sig til lærere og ledere på ungdomsuddannelser, som interesserer sig for pædagogisk, didaktisk undervisningsudvikling, der tager afsæt i praksis og fastholder en kontinuerlig fælles, systematisk kollegial og organisatorisk refleksion over undervisning som en kerneopgave i hverdagen. Antologien indeholder seks kapitler og er skrevet af deltagerne på baggrund af deres erfaringer fra et forsknings- og udviklingsprojekt omhandlende klasseledelse og relationskompetence (KLEo).
Hent Tegn på lærerudvikling RAPPORT 1 En evaluering af KLEO-projektets første runde (juni 2018) Af Lea Lund
KLEO-projektet undersøger KlasseLedelse og ErfaringsOpsamling i ungdomsuddannelserne, hvor projekts formål kort sagt er at udvikle bedre lærerkompetencer inden for ungdomsuddannelserne i Region Midtjylland.
Projektet består af følgende tre elementer:
På siden finder du mere information om de læringsområder, som KLEO-konsulenterne, -ledere og -lærere skal igennem under deres uddannelse. Disse områder inkluderer viden om aktionsforskning, klasseledelse, QTI-evaluering, relationer og elever samt uddannelseskendskab.
Undervejs i efteruddannelsen skal både ledere, konsulenter samt lærere producere bidrag til bloggen, hvilket udgør besvarelsen på stillede opgaver under uddannelsesforløbet. Der vil herunder være en opdeling mellem lederbidrag, konsulentbidrag på de stillede opgaver, da disse kan variere til den enkelte gruppe.
Hør rektor Hanne Greisen på Skive College fortæller om skolens erfaringer med at benytte feedbackkoncepterne til MUS og GRUS: