Laursen, P. F. (2017).
Læring og didaktik. I A. Kruse Ljungdalh, J. Andreasen Lysgaard & O. A. Tafdrup (red.),
Uddannelsesvidenskab: en kritisk introduktion (s. 51-68). Samfundslitteratur.
Laursen, P. F. (2018).
Didaktikkens empiriske vending. I L. Lund & H. Balsby Thingholm (red.),
Empirisk didaktik: udfordringer, refleksioner og potentialer undersøgt i forskellige pædagogiske praksisser (s. 11-16). Dafolo.
Larsen, M. S., Nordenbo, S. E., Holm, A., Laursen, P. F., Elstad, E., Scheerens, J., Uljens, M. & Hauge, T. E. (2010).
Input, Process, and Learning in primary and lower secondary schools. a systematic review carried out for The Nordic Indicator Workgroup (DNI): technical report. Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning. Research Series Nr. 6
http://dpu.dk/everest/Publications/Udgivelser/Clearinghouse/20110118125507/CurrentVersion/SR5-FinalVersion-15.06.2010_forskningsserie.pdf
Larsen, M. S., Jensen, B., Holm, A., Berliner, P., Ploug, N.
, Olsen, A. B., Sommersel, H. B., Grosen Pedersen, A.
, Müller Kristensen, R. & Tiftikci, N. (2011).
Programmer for 0-6 årige med forældreinvolvering i dagtilbud: en forskningskortlægning.
Clearinghouse-forskningsserien,
2011(8), 1-144.
http://www.dpu.dk/fileadmin/www.dpu.dk/danskclearinghouseforuddannelsesforskning/udgivelser/Programmer_for_0-6aarige_med_foraeldreinvolvering_i_dagtilbud.pdf
Larsen, M. S., Olsen, A. B., Berliner, P., Sommersel, H. B., Pedersen, A. G., Holm, A.
, Jensen, B., Kristensen, R., Ploug, N.
& Tiftikci, N. (2011).
Programmer for 0-6 årige med forældreinvolvering i dagtilbud: en forskningskortlægning. VIDA-projektet. VIDA-forskningsserien Bind 2011 Nr. 02
http://www.dpu.dk/fileadmin/www.dpu.dk/forskning/forskningsprogrammer/organisationoglaering/forskningsprojekter/vida/VIDA-forskningskortlaegning.pdf
Kristjansdottir, B., Maslo, E., Haas, C., Lund, K. & Petersen, K. B., (2016).
Høringssvar til ”Lov om kommunale særlige tilbud om grundskoleundervisning til udenlandske børn og unge", 4 s.