Hedegaard-Sørensen, L. (2009).
Byggesten til 'god praksis'. I
Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater (s. 271-308). Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag.
Wiberg, M., Buus, A. M., Grundahl, T. H., Hamilton, S. D. P., Rasmussen, P. & Thomsen, U. N. (2012).
Brug af evidensbaserede metoder i seks pædagogiske institutioner: Når evidens møder den pædagogiske hverdag Rapport 3, august 2012. Aalborg Universet, Institut for Læring og Filosofi. Forskningsrapport Nr. 26
Haastrup, L., Hasse, C., Pilegaard Jensen, T.
, Knudsen, L. E. D., Laursen, P. F. & Nielsen, T. K. (2013).
Brobygning mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelserne: sammenfattende rapport. KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488.
http://projekter.au.dk/brobygning/
Bundsgaard, J. & Hansen, T. I. (2018).
Blik på undervisning. I J. Bundsgaard, M. Georgsen, S. Graf, T. I. Hansen & C. K. Skott (red.),
Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I (s. 106-142). Aarhus Universitetsforlag.
Ejersbo, L. R., Engelhardt, R., Frølunde, L., Hanghøj, T., Magnussen, R. & Misfeldt, M. (2008).
Balancing Product Design and Theoretical Insight. I A. E. Kelly, R. A. Lesh & J. Y. Baek (red.),
The Handbook of Design Research Methods in Education: Innovations in Science, Technology, Engineering and Mathematics Learning and Teaching (1 udg., s. 149-163). Lawrence Erlbaum Associates.
Riis Andersen, M.
, Kabel, K., Bremholm, J.
, Bundsgaard, J. & Hansen, L. K. (2023).
Automatic proficiency scoring for early-stage writing.
Computers and Education: Artificial Intelligence,
5, Artikel 100168.
https://doi.org/10.1016/j.caeai.2023.100168
Wiberg, M. (2008).
At tænke præcision. I M. H. Etemadi & J. Zeller (red.),
At tænke filosofisk: festskrift for Lennart Nørreklit (s. 109-114).