Plauborg, H. (2022).
Etik i klasseledelsespraksis. I E. Jensen & O. Løw (red.),
Lærerens pædagogiske lederskab: At skabe mening, samarbejde, tydelige rammer og gode relationer (s. 139-150). Akademisk Forlag.
Nielsen, C. F.
& Wiberg, M. (2022).
Etik og pædagogik. I J. Bjerre & P. F. Laursen (red.),
Pædagogikhåndbogen: Seks tilgange til pædagogik (2 udg., s. 173-193). Hans Reitzels Forlag.
Staunæs, D., Bjerg, H.
, Juelskjær, M., Olesen, K. G., Mygind, K. & Stockfleth Olsen, H. (2021).
Etisk datasans og dataledelse: - når data gør mere end de viser.
LEDERLIV – inspiration til livet som leder.
https://lederliv.dk/artikel/etisk-datasans-og-dataledelse
Lysgaard, J. A., Dovigo, F., Carlsson, M. S., Rodriguez, C. C. & Rosen, L. (2019).
Education Research At Risk In Europe: What are the scientific, ethical, political and practical implications?.