Aarhus Universitets logo
Et review fra Myndigheten för Skolutveckling i Sverige fremhæver en række negative effekter forbundet med individualisering af skoleundervisning.
Der går sjældent en lige linje fra den bedste evidens til den rigtige politik. Derfor må videnskabelige eksperters arbejde være præget af åbenhed, mangfoldighed og ydmyghed, konkluderer en ny rapport fra den engelske tænketank DEMOS. Evnen til at…
Hvad skal man gøre sig klart, inden man bestiller et systematisk forskningsreview? Tre engelske forskere har set på tilblivelsen af ti reviews og giver gode råd til myndigheder og organisationer, der overvejer at investere i et review.
Første systematiske review fra clearinghouse ser på test i folkeskolen og den pædagogiske anvendelse af testresultaterne.
Evidensbaseret praksis er et nyt begreb både inden for uddannelse og socialarbejde. Ed Mullen er en af pioneerne i udforskningen af evidensbaseret praksis på det sociale område. I denne artikel fra DPU's universitetsmagasin Asterisk fortæller han om,…
Selv om mængden af pædagogisk forskning er mere omfattende end nogensinde, er det fortsat umuligt at finde svar på selv simple spørgsmål. Daglig leder af clearinghouse Sven Erik Nordenbo fortæller i dette interview om ideerne bag og målene med…
Evidens nyder stor opmærksomhed i disse år. Med den megen opmærksomhed følger også myter og misforståelser. Denne artikel ser på fem myter om evidens.
Clearinghouse blev lanceret marts 2006 ved en konference på Danmarks Pædagogiske Universitet. Universitetsmagasinet Asterisk dækkede konferencen.
Evidensbevægelsen startede på det medicinske område, men har siden en spæd begyndelse i starten af 1990'erne spredt sig til det sociale område og til uddannelse. Denne engelsksprogede artikel fra DPU's onlinemagasin The Danish University of Education…
Hvem vil jeg være? Det spørgsmål styrer mange unges valg af uddannelse, viser ny rapport.
Side 81 af 95
Få nyheder fra DPU om pædagogik og uddannelsesforskning og om kommende seminarer, konferencer og åbne forelæsninger.