Ny bog: Modernisering af den offentlige sektor

Ny bog belyser moderniseringen af mellemlange uddannelser i Danmark og dens tætte sammenknytning med globale og især europæiske forhold.

Fornyelse og modernisering af staten og dens offentlige sektorer er ikke et historisk nyt fænomen. Derimod er målrettetheden, graden af intensitet og størrelsen af moderniseringsfeltet gennem de sidste 30 år forskellig fra tidligere reformperioder.

"Modernisering af den offentlige sektor" sætter fokus på moderniseringsprocesserne i forbindelse med de mellemlange videregående uddannelser og de erhverv, som disse uddannelser kvalificerer til. Forfatterne Knud Jensen, Niels Rosendal Jensen og Stephen A. Walker henter eksempler fra uddannelsesverdenen i deres analyse af moderniseringen i Danmark og dens tætte sammenknytning med globale og især europæiske forhold. Artiklerne giver mulighed for at forstå vilkår og muligheder for professionsbacheloruddannelserne og de erhverv, som de rettes mod, og udviklingen af uddannelse som en vare.

Bogen er en del af serien Pædagogisk Sociologi, som er skrevet af forskere eller nære forskningskolleger knyttet til Institut for Pædagogisk Sociologi ved Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.

Modernisering af den offentlige sektor - udkommer 10. august på Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag

Læs merepå forlagets hjemmeside

Knud Jensen og Niels Rosendal Jensen (red.): Modernisering af den offentlige sektor

Modernisering af den offentlige sektor