Tema: Sammenlignende fagdidaktik
Redaktører af dette nummer: Ellen Krogh og Sven-Erik Holgersen (red)
Udgivet: November 2016
Ellen Krogh og Sven-Erik Holgersen (red)
Forord
Ingrid Carlgren
Att kunna eller låtsas kunna
Peter Hobel
Læringsmål og sammenlignende skrivedidaktik
Jens Dolin
Idealer og realiteter i målorienteret undervisning
Jeppe Bundsgaard
Er dansk (stadig) et dannelsesfag? – Om baggrunde og fremtider med Forenklede Fælles Mål
Morten Misfeldt & Andreas Lindenskov Tamborg
Læringsmålstyret undervisning og målforståelser – statiske og dynamiske mål
Ane Qvortrup
En didaktisk begrundelse for læringsmålsorienteret undervisning
Jesper Bremholm
Læringsmål i literacyperspektiv
Susana S. Fernández
De nye læringsmål og dannelsesbegrebet fra fremmedsprogsfagenes perspektiv
Anders Stig Christensen
Konsekvenser af kompetencer – belyst ud fra samfundsfagdidaktikken
Sven-Erik Holgersen
Læringsmålstyring eller dannelsesorientering?
Morten Rask Petersen
Styrer målet eller bliver målet styret i naturfagsundervisningen?
Dorthe Carlsen & Rune Hansen
Målforståelser
Per Fibæk Laursen
Uden mål og med
Keld Skovmand, 2016: Uden mål og med – forenklede Fælles Mål?
Sven-Erik Holgersen
Alle skolens fag er dannelsesfag!
Alexander von Oettingen (red.) 2016: Almen dannelse. Dannelsesstandarder og fag
Henning Eichberg
Tegn-mennesket, krops-mennesket – og det poetiske menneske?
John Holten-Andersen, 2016: Sprogets magt – magtens sprog. Et forsvar for sansernes verden
Om forfatterne
Tak til årets peer reviewere
Tidligere udgivelser