Krejsler, J., Moos, L., Laursen, P. F., Hjort, K. & Braad, K. B. (2005).
Evidens i uddannelse.
Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat,
17(102), 53-57.
Laursen, P. F., Moos, L., Krejsler, J., Hjort, K. & Braad, K. B. (2006).
Evidensbaseret uddannelsespolitik? Skolen i morgen,
9(4), 11-14.
Nielsen, C. F.
& Wiberg, M. (2022).
Etik og pædagogik. I J. Bjerre & P. F. Laursen (red.),
Pædagogikhåndbogen: Seks tilgange til pædagogik (2 udg., s. 173-193). Hans Reitzels Forlag.
Plauborg, H. (2022).
Etik i klasseledelsespraksis. I E. Jensen & O. Løw (red.),
Lærerens pædagogiske lederskab: At skabe mening, samarbejde, tydelige rammer og gode relationer (s. 139-150). Akademisk Forlag.