Andersen, F. Ø. (2022).
En leder i flow. I R. Bøgelund, H. Stenbro, C. Borrisholt Steen & M. Lilleøre Jensen (red.),
Naturlig ledelse: på vej mod et menneskeligt arbejdsliv (s. 100-105). Videnscenter for God Arbejdslyst, Krifa.
Wiberg, M., Buus, A. M., Grundahl, T. H., Hamilton, S. D. P., Rasmussen, P. & Nørtoft, U. (2012).
En kortlægning af arbejdet med evidensbaserede metoder i daginstitutioner i tre kommmuner. Når evidens møder den pædagogiske hverdag, rapport 2. Aalborg Universitet, Institut for Læring og Filosofi. Forskningsrapport Nr. 25
Andersen, F. Ø., Laursen, P. F., Brodersen, P., Agergaard, K. & Grønbæk Nielsen, N. (2007).
Elevens forudsætninger og lærerens differentiering af undervisningen. I J. Holm (red.),
Effektiv undervising: Didaktiske nærbilleder fra klasserummet (1 udg., s. 149-168). Gyldendals Lærerbibliotek.
Andersen, F. Ø. (2021).
Efterord. I L. Boström & I. Åhslund (red.),
Hur gör vi med pojkarna?: om didaktikens betydelse för en likvärdig skola (s. 185-199). Studentlitteratur.