Masterforum for sundhedspædagogik og sundhedsfremme. |
MASTERFORUM FOR SUNDHEDSPÆDAGOGIK OG SUNDHEDSFREMME skal ved forskellige medlemsaktiviteter informere, videreudbygge erhvervet viden samt ved anden faglig aktivitet yde medlemmerne tilbud, der kan tjene til at udvikle deres viden om aspekter indenfor de videnskabelige områder, der dækker MSP uddannelsens basisdiscipliner og emneområder. MASTERFORUM FOR SUNDHEDSPÆDAGOGIK OG SUNDHEDSFREMME skal medvirke til samarbejde og fastholdelse af tilknytningen til det faglige miljø omkring MSP uddannelsen på Aarhus Universitet, herunder i vid udstrækning medvirke til informationsudbredelse blandt medlemmerne. Dette kan f.eks. ske via foreningens hjemmeside, som i øvrigt vil virke som foreningens primære informationskilde. MASTERFORUM FOR SUNDHEDSPÆDAGOGIK OG SUNDHEDSFREMME vil være kontakt-skabende overfor andre tilsvarende eller beslægtede studier nationalt og internationalt. Derudover arbejdes der for at fremme MSP-studiets vision og for at sikre at denne er styrende for alle aspekter for MSP-studiet. Det er endvidere masterforummets opgave at medvirke som rådgivende organ for MSP-studiet udover den etablerede repræsentation af igangværende studerende. MASTERFORUM FOR SUNDHEDSPÆDAGOGIK OG SUNDHEDSFREMME vil i samråd med den daglige ledelse for MSP uddannelsen formidle MSP studiet overfor presse, virksomheder og politiske interessenter, samt i øvrigt medvirke til sikring af MSP studiets kvalitet gennem tiltrækning af velkvalificerede MSP studerende og lærerkræfter stk. 1. Midlerne til at opfylde formålet skabes via:
§ 3 Medlemskreds Studentermedlemmer er dog uden stemmeret på generalforsamlingen. Som passive medlemmer kan optages interesserede, der ikke har mastergrad i sundhedspædagogik eller tilsvarende master eller højere uddannelses niveau, hvis de arbejder med sundhedsfremme og forebyggelse ud fra et sundhedspædagogisk perspektiv og er interesserede i feltet. stk.2. Indmeldelse sker på foreningens indmeldelsesblanket ved henvendelse til foreningens kasserer. Medlemskabet er først gyldigt når medlemmet har betalt kontingent for et år. stk.3. Udmeldelse kan ske ved skriftlig henvendelse til kassereren med virkning fra udgangen af et regnskabsår. stk. 4. Medlemmerne betaler et af generalforsamlingen fastsat kontingent. Kontingentet betales ved. Indmeldelse og dækker det kalenderår, hvori indmeldelsen finder sted. Kontingentet opkræves forud for hvert år den 1. januar. Kontingentet opkræves i begyndelsen af kalenderåret med forfaldsdato senest 15/2. Ved nyindmeldelse efter den 15/11 i ét kalenderår dækker kontingentet tillige det næstfølgende kalenderår.”
stk. 2. Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt inden udgangen af marts måned. Der indkaldes med mindst tre ugers varsel med angivelse af dagsorden via e-mail til medlemmerne og via bekendtgørelse på foreningens hjemmeside. Det påhviler medlemmerne selv via hjemmesiden at holde sig ajour om foreningens aktiviteter. stk. 3. Møde- og stemmeberettigede på generalforsamlingen er alle dimittendmedlemmer, der senest 14 dage forinden har betalt forfaldent kontingent. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt. stk. 4. Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst indeholde følgende punkter:
stk. 5. Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen. stk. 6. Generalforsamlingen ledes af en dirigent, der ikke må være medlem af bestyrelsen. stk. 7. Generalforsamlingen træffer sine beslutninger med simpelt flertal (en over halvdelen af de gyldigt afgivne stemmer) og ved håndsoprækning. Skriftlig afstemning anvendes dog, når det begæres af blot én mødedeltager. Ved personvalg, hvor der er foreslået flere end det antal, der skal vælges, foretages altid skriftlig afstemning. Ved sådanne personvalg anvendes reglen om simpelt flertal.
stk. 2. Indkaldelsesfristen for en ekstraordinær generalforsamling er 2 uger.
stk. 2. Bestyrelsen leder foreningen i overensstemmelse med nærværende vedtægter og generalforsamlingens beslutninger. stk. 3. Senest 14 dage efter nyvalg til bestyrelsen afholdes konstituerende møde, hvor bestyrelsen af og blandt sine medlemmer vælger formand, næstformand, sekretær og kasserer. Alle tillidsposter gælder frem til næste generalforsamling. stk. 4. Bestyrelsen fastsætter i øvrigt selv sin forretningsorden. Den kan nedsætte underudvalg og arbejdsgrupper til varetagelse af afgrænsede opgaver. stk. 5. Formanden – og i dennes fravær næstformanden – indkalder og leder bestyrelsens møder. Mødeindkaldelse sker når formanden finder det nødvendigt, eller mindst tre medlemmer af bestyrelsen fremsætter ønske om det over for formanden. I sådanne tilfælde afholdes mødet senest 2 uger efter anmodningen er kommet til formandens kundskab. Indkaldelsen sker via e-mail og med angivelse af dagsorden. Desuden bekendtgøres indkaldelsen på foreningens hjemmeside. stk. 6. Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 4 bestyrelsesmedlemmer deltager i beslutningen.
stk. 2. Bestyrelsen er ansvarlig over for generalforsamlingen for budget og regnskab. stk. 3. Foreningens regnskab føres af kassereren, der tillige fører foreningens medlemsregister. stk. 4. Regnskabet revideres af de på generalforsamlingen valgte revisorer.
stk. 2. Der påhviler ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler foreningen.
stk. 2. Vedtægtsændringer træder i kraft med virkning fra den generalforsamling, de vedtages endeligt på.
stk. 2. Ved opløsning overgår foreningens aktiver efter den opløsende generalforsamlings nærmere bestemmelser til andre aktiviteter.
stk. 2 § 3 stk. 4. ændret efter generalforsamlingens beslutning 25.2.2005, 17.3.2006 samt maj 2010 stk. 3 § 6 stk. 1 ændret med tilføjelse af et 'kan' inviteres... som følge af beslutning på generalforsamlingen d. 20.marts 2015. Betegnelsen 'Danmarks Pædagogiske Universitet' opdateret til 'Aarhus Universitet, Campus Emdrup', ligeledes som beslutning på generalforsamlingens d. 20. marts 2015. Dirigentens Underskrift |