Masterafhandlinger |
Masterafhandlinger for Master i Sundhedspædagogik (april 2006): Daginstitutioners indflydelse på børns fysiske aktivitet som livsstil. Brugerinddragelse i hjælpemiddelformidling Omsorg og kommunikation i det sundhedspædagogiske Om humanisme hos færdiguddannede fysioterapeuter Borgerinddragelse i det sundhedsfremmende og forebyggende Sygeplejestuderendes overvejelser om uddannelse og sundhed En undersøgelse af nyuddannede sygeplejerskers psykosociale Den sundhedspædagogiske forståelse i pædagogisk praksis. Når kroniske smerter er et livsvilkår, hvad er der så at Pårørende(sam)arbejde Det skal være sjovt at være sund. Men hvor blev junglen af? Læringssyn, fælles mål og sundhed ?hænger det sammen? Kvinder og rygning. Faktorer der influerer på kvinders handlinger i Du bestemmer! ? Selv? En undersøgelse og analyse af en Den udfordrende, den uafhængige, den sociale og Motion på arbejdspladsen. Muligheder og begrænsninger i sundhedsfremme på arbejdspladsen. Rygning og Rygestop: Strategi, metode, nydelse Sygeplejestuderendes opfattelse af sundhed. Barrierer og potentialer for læring i hospitalsmiljø Sundhedsfremmende handlekompetence hos en pædagog- Aktører, strukturer g sundhedspædagogiske valgmuligheder i Ekspertsygeplejesken i børneafdelingen- hendes tilgang og Er det muligt at vide hvad der er bedst for mennesker uden Patientundervisning i sygehuset. Brugerindragelse og udvikling af handlekompetence med Udvikling af sundhedsfremmende miljøer indenfor ældre Skolesundhedspleje i forhold til svagt stillede børn og unge Et netrådgivning designet af unge. Kvalitativ undersøgelse af effekten af et sundhedsfremme- Humanisme i det moderne møde mellem fremmede i Man hænger jo alligevel ved livet. Hjemmehjælperes refleksion på arbejdspladsen. Børns ensomhed. Kompetenceudvikling hos lærerne ? en vej til elevernes Sundhed mellem- "at få det bedste ud af det" og "stå imod" "Det fysisk aktive sygehus" -giver det mening? Forældre/ sygeplejerske relationen, når målet er sundhedsfremme. Indvandrerkvinder og præventionsvejledning, fra belæring til Hvad kan 'sundhedstegnet' være et tegn på? "Den motiverende samtale" - set i et handlekompetenceperspektiv. "Frit valg af dagtilbud" Kompetenceudvikling gennemsundhedssamtalen Sygeplejestuderendes begrebskonstruktioner i forhold til Retten til egen sundhed. Er sundhedens læring kønnet? Hvorfor er der en stor personaleudskiftning blandt hjælpere Demokratisk sundhedspædagogik i sygeplejepraksis. Handlekompetence i rygholdstræning. Personlig kompetence og hjemmehjælperens sundheds- Sundhedspædagogik i sygeplejeuddannelsen. Sammen om sundhed? Hjertehabilitering, sundhedspædagogik og interventionsformer.
Fra Ex'et til ex'er og proff. Sundhedsfremmende fødselssmerter. Forflytningsvejledere i den kommunale hjemmepleje. Er sygeplejefaglig vejledning en anvendelig metode til Den privatiserende fysioterapeuts oplevelse af det psyko Kan sundhedsfremme certificeres? At se helheden i detaljen og detaljen i helheden. Den kliniske del af jordemoderuddannelsens skjulte læreplan. Et ideelt rehabiliteringsproces, en konstruktion af en rehabiliteringsproces ud fra demokratiske sundhedspædagogiske værdier Et habitusperspektiv på psykiatribrugere og sundhedspersonale. Det røgfrie sygehus- rygestopkursus og rygerens afhængighed Læringsrum i pædagoguddannelsen.
|