For professions- og universitetsbachelorer
I København og Aarhus
Kandidatuddannelsen i Didaktik (Dansk) handler om de mange forskellige aspekter af danskundervisningen som eksempelvis læse- og skrivepædagogik, litteratur-, medie- og mundtlighedspædagogik, danskfagets IT-dimension, børne- og ungdomslitteratur, læsevaner og dansk som andetsprog.
Kandidatuddannelsen i didaktik (dansk) kan gennemføres helt eller delvis som deltidsuddannelse.
Kandidatuddannelsen i Didaktik (Matematik) er videnskaben om matematikundervisning. Du arbejder med, hvordan man kan lave matematikundervisning, der både er interessant for dem der elsker matematik, og for dem, der synes matematik er det kedeligste og mest uforståelige i denne verden
Kandidatuddannelsen i didaktik (matematik) kan gennemføres helt eller delvist på deltid
Kandidatuddannelsen i Didaktik (Materiel kultur) handler om at tilrettelægge, gennemføre og udvikle undervisning med fokus på genstandes mening, betydning og brug i undervisningssituationer.
Kandidatuddannelsen i didaktik (matematik) kan gennemføres helt eller delvist på deltid.
Som kandidatuddannet i Didaktik (Musikpædagogik) kan du arbejde med undervisning i musik på musikskoler, folkeskoler, gymnasier, seminarier og musikkonservatorier. Du kan arbejde med planlægning, evaluering og udvikling af musikundervisning, og du har også mulighed for at gå forskningens vej inden for musikundervisning.
Kandidatuddannelsen i didaktik (musikpædagogik) kan gennemføres helt eller delvist på deltid.
Kandidatuddannelsen i It-didaktisk design handler om, hvordan nye medier skaber muligheder og udfordringer for undervisning og læring. Du arbejder med tilrettelæggelse af undervisnings- og læringsmiljøer med fokus på brug af It. Du arbejder med teorier om teknologiens indflydelse på didaktik, læring og undervisning og med det læringspotentiale, der ligger i teknologien. Du arbejder både praktisk og teoretisk med forskellige It-platforme i lærings-, undervisnings- og formidlingssammenhænge, og med analyse af læringspotentialer og didaktiske udfordringer i arbejdet med dem.
Kandidatuddannelsen i Generel pædagogik handler om analyse og udvikling af pædagogisk praksis med fokus på pædagogiske teorier og pædagogikkens historie. Du arbejder med menneskers læring og dannelse og med undervisnings- og uddannelsesprocesser i uddannelsessystemet og samfundet.
Kandidatuddannelsen i Pædagogisk antropologi handler om analyse af kulturelle forhold og sociale processer i pædagogiske sammenhænge og perspektiver. Du udfører etnografiske undersøgelser, hvor du analyserer menneskers perspektiver, handlinger og relationer i hverdagslivet. Du arbejder med kulturelle og sociale dynamikker, processer og medieringsformer inden for pædagogikken og med analyse af centrale problemstillinger omkring uddannelse, læring og det pædagogiske felt.
Kandidatuddannelsen i Pædagogisk filosofi handler om at forholde sig filosofisk til det pædagogiske felt. Du arbejder med grundlæggende spørgsmål om erkendelse, viden og læring, etik, normativitet og dannelse, ligesom du både kan arbejde historisk med pædagogik og filosofi og dykke ned i emner i moderne pædagogisk filosofi, f.eks. uddannelse og demokrati, undervisning, opdragelse og barndom, natur og kultur, argumentation eller individets selvforståelse.
På pædagogisk psykologi uddanner vi kandidater, der kan være med til at sikre en positiv udvikling i den måde, vi arbejder med lærings- og tilblivelsesprocesser i institutioner, skoler og organisationer, i familien og i sociale netværk.
Kandidatuddannelsen i Pædagogisk sociologi handler om, hvordan uddannelse og pædagogik forbereder os til at blive medlemmer af sociale fællesskaber og indgå i samfundets funktioner.
Kandidatuddannelsen i Uddannelsesvidenskab handler om uddannelsesvidenskabelig og pædagogisk viden kombineret med samfundsvidenskabelig indsigt i uddannelsespolitik, statistik, mikroøkonomi og uddannelsesforvaltning.
Kandidatuddannelsen i Uddannelsesantropologi og globalisering handler om, hvordan uddannelse, læring og viden bliver organiseret og forvaltet på tværs af nationale og kulturelle grænser.