Aarhus Universitets logo
Nervepirrende pædagogik som herhjemme er udgivet på Akademisk Forlag og har Theresa Schilhad fra DPU som medredaktør, er udkommet på det norske forlag Kommuneforlaget.
Læring handler ikke kun om at høre efter, men også om at bruge kroppen og sanserne. Ny bog om alt det, der er at vinde ved at flytte skolen ud i skoven og lære af naturens sammenhænge.
Learning Lab Denmark på DPU har endnu engang produceret et computerunderstøttet spil til brug i undervisningen på landets skoler. Skoleelever i folkeskolens ældste klasser kan lære om energibesparelser og om fysik og matematik ved at spille…
Professor i børnelitteratur Torben Weinreich har ved en konference i Japan fået den fornemste akademiske pris inden for børnelitteraturforskning.
Nogle af verdens mest anerkendte forskningsinstitutioner indenfor uddannelsesforskning vil sammen sætte uddannelse på den internationale dagsorden. Danmarks Pædagogiske Universitetsskole er en af dem.
www.crossroadscopenhagen.dk/OmCrossroads/Medlemmer
Forskere afprøver den nye OLPC til børn i 3. verdenslande. Den har netop fået den prestigefyldte design-pris INDEX
Den norske regerings Kunnskapsdepartementet har valgt Clearinghouse til at kortlægge lærerkompetencers betydning for børns læring.
Børn, der allerede i børnehaveklassen har leget med sproget, bliver bedre til at læse. Det viser nye analyser af, hvad der virker og ikke virker i læseundervisningen.
Det er ikke nok at sætte timetallet op i skolen. Forsøg med heldagsskoler i Vollsmose giver gode resultater, men der skal fokuseres mere på indholdet end på timetallet.
Side 74 af 95
Få nyheder fra DPU om pædagogik og uddannelsesforskning og om kommende seminarer, konferencer og åbne forelæsninger.