Gulløv, E., Kryger, N., Pedersen, S. H., Carney, S., Valentin, K., Anderson, S.
, Palludan, C., Madsen, U. A. & Madsen, U. A. (red.) (2004).
Pædagogisk antropologi: refleksioner over feltbaseret viden. Hans Reitzels Forlag.
Gulløv, E. (2005).
Kaip vaikai kuria reisme. I
Demokratiskos pedagogikos matai: Danu autoriu straipsniu rinkinys kurianciam pedagogui (1. udg.). Egmont Fonden - Vilniaus Kolegija.
Gulløv, E. (2014).
Rigtige søskende. I
Hvad er søskende?: praktiske og følsomme forbindelser (1. udg., s. 27-43). Akademisk Forlag.
Gulløv, E. & Winther, I. W. (2021).
Sibling relationships: Being connected and related. I A.-M. Castrén, V. Česnuitytė, I. Crespi, J.-A. Gauthier, R. Gouveia, C. Martin, A. M. Mínguez & K. Suwada (red.),
The Palgrave Handbook of Family Sociology in Europe (1 udg., s. 301-321). Palgrave Macmillan.
https://doi.org/10.1007/978-3-030-73306-3