Knudsen, L. E. D. (red.), Sillesen, A. (red.), Poulsen, D. V. (red.), Schmidt, M. (red.), Bukhave, E. B., Engelsrud, G., Stelter, R., Winther, H., Schriver, N. B., Thing, L. F. & Bengtsson, J. (2011).
Kroppen i læringsrum. (1. udg.) Unge Pædagoger. Pædagogisk Filosofi Unge Pædagogers serie B Nr. 108
http://u-p.dk/?product=265
Knudsen, L. E. D., Sillesen, A., Poulsen, D. V., Schmidt, M. & Bukhave, E. B. (2011).
Om at lære fra kroppen på professionsbacheloruddannelser. I L. E. D. Knudsen, D. V. Poulsen, M. Schmidt & A. Sillesen (red.),
Kroppen i læringsrum (1. udg., s. 17-44). Unge Pædagoger.
Knudsen, H. & Thygesen, N. T. (2013).
Ledelse af værdier. I P. Helth (red.),
Lederskabelse: det personlige lederskab (3. udg., s. 79-96). Samfundslitteratur.
Knudsen, H., Larsen, M. R. (red.)
, Jartoft, V., Kousholt, D., Raith, J. K. & Akselvoll, M. Ø. (2014).
Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse. I M. R. Larsen (red.),
Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF14/Maj/140508%20Rapport%20om%20foraeldresamarbejde%20og%20inklusion%20med%20bilag.ashx
Knudsen, H. & Bjerg, H. (2014).
Straf som penibel ledelsesform. I J. B. Krejsler & L. Moos (red.),
Klasseledelsens dilemmaer: fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik (1. udg., s. 72-89). Dafolo.
Knudsen, L. E. D. (2016).
Interventionsstudier. I S. Glasdam, G. R. Hansen & S. Pjengaard (red.),
Bachelorprojekter inden for det pædagogiske område: Indblik i videnskabelige metoder (1 udg., s. 316-337). Hans Reitzels Forlag.