Benn, J., Carlsson, M., Nordin, L. L. & Mortensen, L. H. (2010).
Giver skolemad næring for læring? læringsmiljø, trivsel og kompetence. Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Sundhed, samfund, pædagogik og læring Nr. 2
http://dpu.dk/Everest/Publications/Forskning%5CMilj%C3%B8%20og%20sundhedsp%C3%A6dagogik/20101209104347/CurrentVersion/skolemad_naering_laering.pdf?RequestRepaired=true
Benn, J. (2011).
Fra almendidaktik til fagdidaktik: hjemkundskab et eksempel. I K. Kragh Blume Dahl, J. Læssøe & V. Simovska (red.),
Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence: inspireret af Karsten Schnack (s. 51-58). Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Benn, J. (2015).
Maddannelse, kompetencer og læring. I K. Bergström, I. M. Jonsson, H. Prell, I. Wernersson & H. Åberg (red.),
Mat är mer än mat: samhällsvetenskapliga perspektiv på mat och måltider (s. 69-78). Göteborgs Universitet.
Benn, J., Høstgaard Bonde, A., Elsborg, P., Nanna, S. & Ljngmann, C. (2019).
A Food Literacy Measure for School Children. 1. Poster session præsenteret på The 9th Nordic Health Promotion Research Conference 2019, Roskilde, Danmark.
Bengtsen, S. S., Nordentoft, H. M., Jensen, T. W., Troelsen, R., Ankersborg, V., Pogner, K.-H. & Larsen, O. (2019).
Faglig vejledning under forandring: Tendenser i institutionel og vejledningsdidaktisk praksis. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.