Skriver Jensen, A. (2009). Hvad er tidligt sprog: og hvad kunne det være? I A. S. Jensen, O. H. Hansen & S. Broström (red.), Kompendium til Tidligt sprog - early literacy i overgangen fra børnehave til skole Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Skovmand, K. (2012). Brobygning som udfordring for religionslæreren. I C. B. Mortensen & L. Therkelsen (red.), Religionslærerens håndbog II: faglige tilgange og konkrete undervisningsforløb (1. udg., s. 29-41). RPF-Religionspædagogisk Forlag.
Skovlund, H. (2007). Interaktionisme. I Klassisk og moderne psykologisk teori (s. 185-213). Hans Reitzels Forlag.
Skovlund, H. (2011). Amerikansk funktionalisme. I B. Karpatschof & B. Katzenelson (red.), Klassisk og moderne psykologisk teori (2 udg., s. 39-60). Hans Reitzels Forlag.