Hedegaard-Sørensen, L. (2009).
Lærernes perspektiv. I
Effekter af specialundervisningen: Pædagogiske vilkår i komplicerede læringssituationer og elevernes faglige, sociale og personlige resultater (s. 191-215). Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag.
Hansen, O. H. (2009).
Læringshistorier. I S. Broström, A. Skriver Jensen & O. Henrik Hansen (red.),
Kompendium til Tidligt sprog: early literacy i overgangen fra børnehave til skole (s. 91-101). Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Murning, S. (2009).
Lighed og uddannelse. I N. Holtug & K. Lippert-Rasmussen (red.),
Lige muligheder for alle: social arv, kultur og retfærdighed (s. 195-215). Nyt fra Samfundsvidenskaberne.
Egelund, N., Persson, B., Qvortrup, L., Hansen, O. (red.), Nordahl, T. (red.), Jelved, M., Søreide, I. M. ER. & Visser, J. (2009).
LP-modellen: Læringsmiljø og Pædagogisk Analyse. Dafolo.