Knoop, H. H., Ørsted Andersen, F., Kristensen, R., Lyhne, J. & Ringmose, C. (2007).
Årgang 2007: Rum og Læring.
Kognition og Paedagogik,
17(63), 2-3.
Knoop, H. H., M. Lassen, L. & Boström, L. (2007).
Forord. I L. M. Lassen, L. Boström & H. H. Knoop (red.),
Læring og Læringsstile: om unikke og fælles veje i pædagogikken (1 udg., s. 7-14). Dansk Psykologisk Forlag.
Knoop, H. H. (2005).
Evolution, mening og moral. I H. H. Knoop & J. Lyhne (red.),
Et nyt Læringslandskab: Flow, Intelligens og Det Gode Læringsmiljø (1 udg., s. 45-66). Dansk Psykologisk Forlag.
Knoop, H.-H., Myszak, A.
& Nørby, S. (2008).
Væsentlige tendenser og teorier. I A. Myszak & S. Nørby (red.),
Positiv psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer (s. 42-70). Hans Reitzels Forlag.
Knoop, H. H. & Fredrickson, B. (2010).
Forord. I
Positivitet: Kilder til vækst i livet (s. 7-11). Dansk Psykologisk Forlag.