Dyssegaard, C. B., Egelund, N., Baviskar, S., Lausten, M., Lynggaard, M.
& Tetler, S. (2013).
Data fra skolechefer, PPR-ledere og skoleforvaltninger: Del 1. . I
Kommunernes øget omstilling til øget inklusion pr. marts 2013 : Dokumentationsprojektet (s. 15-56). Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet.
http://uvm.dk/Aktuelt/~/UVM-DK/Content/News/Udd/Folke/2013/Jun/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF13/130619%20Ebog%20Kommunernes%20omstilling%20til%20oeget%20inklusion.ashx
Dyssegaard, C. B., de Hemmer Egeberg, J., Steenberg, K. T., Tiftikci, N. & Vestergaard, S. (2014).
Forskningskortlægning af håndterbare forhold til gavn for fastholdelse, øget optag og forbedrede resultater i de gymnasiale uddannelser. (1 udg.) Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet.
http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Clearinghouse/Ebog_-_Forbedrede_resultater_i_gymnasiale_uddannelser_-_final.pdf
Dyssegaard, C. B., de Hemmer Egeberg, J., Steenberg, K. T., Tiftikci, N. & Vestergaard, S. (2014).
Forskningskortlægning af håndterbare forhold til gavn for fastholdelse, øget optag og forbedrede resultater i erhvervsuddannelserne. (1 udg.) Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet.
http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Clearinghouse/Ebog_-_Fastholdelse_i_Erhvervsuddannelserne_-_final.pdf
Dyssegaard, C. B., de Hemmer Egeberg, J., Nielsen, T. K., Steenberg, K. T. & Vestergaard, S. (2014).
Virkningsfuld undervisning, praktik og vejledning på erhvervsuddannelserne. En forskningskortlægning. Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning, IUP, Aarhus Universitet. Clearinghouse-forskningsserien Bind 2014 Nr. 20
Dyssegaard, C. B., de Hemmer Egeberg, J., Sommersel, H. B., Steenberg, K. T. & Vestergaard, S. (2015).
A systematic review of the impact of multiple language training, prior language experience and acquisition order of students' language proficiency in primary and secondary school. (1 udg.) Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet. Research Series Nr. 28
http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/E-boeger/Ebog_-_Impact_of_multiple_language_teaching_-_clearinghouse_2015_-_Final.pdf
Dyssegaard, C. B., Egelund, N., Hjorth, M. F., Sørensen, L. B., Andersen, R., Ritz, C., Tetens, I., Michaelsen, K. F., Astrup, A. & Sjödin, A. M. (2016).
Normal weight children have higher cognitive performance: independant of physical activity, sleep, and diet.
Physiology & Behavior,
165, 398-404.
https://doi.org/10.1016/j.physbeh.2016.08.021
Dyssegaard, C. B., Egelund, N., Sørensen, L. B., Damsgaard, C. T., Petersen, R. A., Dalskov, S.-M., Hjorth, M. F., Tetens, I., Astrup, A., Lauritzen, L. & Michaelsen, K. F. (2016).
Differences in the effects of school meals on children's cognitive performance according to gender, household education and baseline reading skills.
European Journal of Clinical Nutrition,
70(10), 1155-1161.
http://www.nature.com.ez.statsbiblioteket.dk:2048/ejcn/journal/v70/n10/pdf/ejcn201699a.pdf