Tema: Sammenlignende fagdidaktik 3
Redaktør af dette nummer: Ellen Krogh & Sven-Erik Holgersen (red.)
Udgivet: Juli 2014
Ellen Krogh & Sven-Erik Holgersen
Forord
Ellen Krogh
Didaktiske paradigmer i sammenlignende fagdidaktik
Ane Qvortrup
Genbeskrivelse som didaktisk disciplin
Thomas Illum-Hansen & Morten Misfeldt
Prototypiske effekter i didaktisk forskning: en sammenlignende fagdidaktisk analyse af ”it-didaktik”
Leon Dalgas Jensen
Medialisering og læremidler i kulturfag
Nikolaj Frydensbjerg Elf
Læremedier som social praksis i fag
Torben Spanget Christensen
Didaktiske paradigmer og refleksion – replik til Ellen Krogh
Peter Hobel
Medierende artefakter, objekter og lægmandsdannelse – kommentarer til tre artikler om it-didaktik
Tina Høegh
Materialitet og modalitet som didaktiske kategorier
Finn Holst
Kommentar til Illum-Hansen og Misfeldt
– Prototypiske effekter i didaktisk forskning: en sammenlignende fagdidaktisk analyse af ”it-didaktik”
Sigmund Ongstad
Fem bidrag innen sammenlignende fagdidaktikk. Forsøk på å se noen begrepsmessige sammenhenger
Om forfatterne
Tidligere udgivelser af CURSIV