Elkjær, L., Tybjerg, G., Stenberg Andersen, M., Sander Nielsen , T.
& Mørck, L. L. (2015).
Hiphopkulturen – et fællesskabende og frigørende mulighedsrum? Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat,
27(142), 80-93.
Simovska, V., Dadaczynski, K., Grieg Viig, N., E. Tjomsland, H., Bowker, S., Woynarowska, B., de Ruiter, S. & Buijs, G. (2010).
HEPS tool for schools: a guide for school policy development on healthy eating and physical activity. NIGZ.
https://pure.dpu.dk/ws/fbspretrieve/760/ToolforschoolsLRes_website.pdf
Simovska, V., Ulla, P.
, Magne, J. & Broström, S. (2015).
Helhedsorienteret sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole. I V. Simovska, U. Pedersen, J. Magne Jensen & S. Broström (red.),
Sundhedspædagogik og sundhedsfremme i dagtilbud og skole: praktisk guide til en helhedsorienteret indsats (1. udg., s. 11-27). Dafolo.
Olesen, J., Kjær, B., Herskind, M., Nygaard Jensen, M., Nørgaard, C. & Windfeldt, A. (red.) (2005).
Guldguiden: læring i dagtilbud. (1 udg.) Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender.
https://www.minff.dk/fileadmin/template/minffdk/pdf/Konferencer/Guldguiden-ver2.pdf
Benn, J., Carlsson, M., Nordin, L. L. & Mortensen, L. H. (2010).
Giver skolemad næring for læring? læringsmiljø, trivsel og kompetence. Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Sundhed, samfund, pædagogik og læring Nr. 2
http://dpu.dk/Everest/Publications/Forskning%5CMilj%C3%B8%20og%20sundhedsp%C3%A6dagogik/20101209104347/CurrentVersion/skolemad_naering_laering.pdf?RequestRepaired=true
Larsen, M. S., Kampmann, J., Persson, S., Moser, T., Ploug, N.
, Kousholt, D. & Sommersel, H. B. (2013).
Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2011 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen). Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning. Clearinghouse-forskningsserien Nr. 14
Larsen, M. S., Kousholt, D., Ploug, N., Moser, T. & Kampmann, J. (2012).
Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2010 i institutioner for de 0-6 årige (førskolen). Dansk Clearinghouse for uddannelsesforskning, DPU, Aarhus Universitet. Clearinghouse Forskningsserien Bind 10
http://edu.au.dk/fileadmin/edu/Udgivelser/Sr11finalreport.pdf
Larsen, M. S., Jensen, B., Kousholt, D., Johansson, I., Moser, T. & Niels, P. (2011).
Forskningskortlægning og forskervurdering af skandinavisk forskning i året 2009 i institutioner for de 0-6 årige.
Clearinghouse-forskningsserien,
2011(7), 1-137.
http://www.dpu.dk/fileadmin/www.dpu.dk/danskclearinghouseforuddannelsesforskning/udgivelser/Forskningskortlaegning16012011.pdf
Dahl, K. K. B., Læssøe, J. & Simovska, V. (2011).
Forord. I K. K. B. Dahl, J. Læssøe & V. Simovska (red.),
Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence : inspireret af Karsten Schnack (s. 5-6). Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet.
Knudsen, H., Larsen, M. R. (red.)
, Jartoft, V., Kousholt, D., Raith, J. K. & Akselvoll, M. Ø. (2014).
Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse. I M. R. Larsen (red.),
Forældresamarbejde og inklusion: Afdækning af et vidensfelt i bevægelse http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF14/Maj/140508%20Rapport%20om%20foraeldresamarbejde%20og%20inklusion%20med%20bilag.ashx