DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Afholdte ph.d.-forsvar

fre 21 feb
13:00-16:00 | Lokale D174, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Engagerende undervisning - set i et elevperspektiv
Ph.d.-forsvar ved cand. pæd. i pædagogisk sociologi Hilde Ulvseth.
tor 20 feb
13:00-16:00 | Lokale D169, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV
At se med andres øjne. Et studie af kollektive fortolkningsprocesser i gruppesamtaler i grundskolens litteraturundervisning
Ph.d.-forsvar ved cand. mag. i dansk Marie Dahl Rasmussen.
tir 18 feb
13:00-16:00 | Lokale D174, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Spil i historiedidaktisk perspektiv med fokus på elevers udvikling af historiebevidsthed
Ph.d.-forsvar ved M. Phil. Marianne Dietz.
fre 14 feb
13:00-16:00 | Lokale D174, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Livsduelighed på skoleskemaet – Hvad, hvorfor og hvordan?
Ph.d.-forsvar ved cand. pæd. i pædagogisk psykologi Louise Tidmand.
fre 07 feb
13:00-16:00 | Lokale 012, auditorium 1, Bygning 1441, Aarhus Universitet, Tåsingegade 3, 8000 Aarhus C
Tværsproglighedens veje. Om sproglig bevidsthed, tværsproglighed og didaktisk forandringsarbejde i en folkeskolekontekst
Ph.d.-forsvar ved cand.mag. i lingvistik Line Krogager Andersen.
fre 06 dec
13:00-16:00 | Lokale D174, DPU, Aarhus Universitet, Campus København, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Mening og magt i skoleledelse - konstruktioner af styring i højtpræsterende skoler i et internationalt komparativt perspektiv
Ph.d.-forsvar ved cand. mag. i pædagogik Merete Storgaard.
man 25 nov
13:00-16:00 | Lokale D174, DPU, Aarhus Universitet, Campus København, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Elevlæring og undervisningspraksis: Et mixed methods-interventionsstudie af formativ vurdering
Ph.d.-forsvar ved cand. mag. i pædagogik Neriman Tiftikci.
fre 08 nov
13:00-16:00 | Lokale D169, DPU, Aarhus Universitet, Campus København, Tuborgvej 164, 2400 København NV
Det kulturhistoriske museum som undervisningsressource: Et casestudie af historieundervisning og pædagogiske koblingsdannelser mellem klasserum og museum
Ph.d.-forsvar ved cand. mag. i historie og pædagogik Margit Eva Jensen.
fre 01 nov
13:30-16:30 | Søauditorierne, lokale 1252 – 310 (Jeppe Vontillius Auditoriet), Bartholins Allé 3, 8000 Aarhus C
Det var nok mit største ønske at kunne blive bedre til at læse. Et kvalitativt Verbal Protocol-studie af hvordan læseforståelsesvanskeligheder manifesterer sig i overbygningens litteraturundervisning i grundskolen
Ph.d.-forsvar ved cand.mag. Nina Berg Gøttsche.
fre 25 okt
13:00-16:00 | Building 1482, Nobel auditorium105, Aarhus University, Jens Chr. Skous Vej 4, 8000 Aarhus C
Entangled simplicities: A metricography on ‘relevance’ and ‘graduate employability’ configurations in Danish university education
PhD defence by Miriam Madsen, MA.

Viser resultater 1 til 10 ud af 155

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste