Psy-ledelse: Ledelse af/i uddannelsesorganisationer efter den affektive vending

Tiltrædelsesforelæsning ved Dorthe Staunæs, professor MSO

Oplysninger om arrangementet

Mandag 26. marts 2012,  kl. 14:00 - 17:00

Sted

Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, Festsalen (lok. 220), 2400 København NV

I anledning af sin udnævnelse til professor MSO forelæser Dorthe Staunæs denne eftermiddag om Psy-ledelse: ledelse af/i uddannelsesorganisationer efter den affektive vending.

Følelser former uddannelsesorganisationer og subjektivitet gennem affektiv ledelse og pædagogik. Det kalder på nye humanvidenskabelige tænke-teknologier og metoder.

Denne forelæsning vil omhandle psy-ledelsesteknologier, der har affektivitet og læring i centrum og give bud på, hvordan kan man forske i psy-ledelsens u/intenderede subjektiverings-effekter og spørge:

• Hvilke affektive registre vikles ind i de former for ledelse?
  • Hvilke affekter er de selv svar på?
  • Hvordan indgår mere negative følelser som frygt, ’opvågningskvalme’ og skam?
  • Kan kategorier som fx etnicitet, race og køn være særligt frugtbare nedslag for en mere kompleks forståelse af psy-ledelsens socialpsykologiske finmekanikker?

Forelæsningen finder sted i Festsalen (lokale A220) kl. 14-15, og efterfølgende er der reception i Aulaen i stueetagen i bygning A kl. 15-17.

Alle er velkomne, men af hensyn til traktementet ved receptionen bedes man tilmelde sig.

Tilmeld dig her