Aarhus Universitet deltager i ny europæisk forskerskole for karrierevejledning

Europakommissionen støtter en ny europæisk forskerskole inden for karrierevejledning med 400.000 euro. Lektor Rie Thomsen fra Aarhus Universitet er med.

15 europæiske universiteter deltager i nyt stort projekt om karrierevejledning. Projektet er finansieret af Europakomissionen.

15 europæiske universiteter deltager i karrierevejledningsprojektet, og forskerspirer fra hele Europa kan søge om at deltage i ph.d-programmet. Med i den videnskabelige komité, som fastlægger programmet for forskerskolen, sidder lektor Rie Thomsen, der forsker i karrierevejledning ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet.

Som del af projektet får 25 ph.d. studerende mulighed for at deltage i en årlig ph.d. sommerskole frem til 2016. Målet med sommerskolerne er at uddanne kvalificerede forskere indenfor karrierevejledning og skabe netværk mellem forskerne på tværs af Europas landegrænser. Deltagerne kan have baggrund i psykologi, sociologi, økonomi og uddannelsesvidenskab.

Projektet er et joint venture projekt mellem the Network for Innovation in Career Guidance and Counselling in Europe (NICE), som er finansieret af Europa-Kommissionen, og the European Society for Vocational Designing and Career Counseling (ESVDC)

For mere information kontakt Rie Thomsen: T: 87 16 36 61; E: riet@dpu.dk