I min forskning undersøger jeg, søger jeg at forbedre vores forståelse af succesfuld undervisning og læring for at skabe læringsmiljøer, der støtter lærere og studerende i udviklingen af deres kompetencer. Med disse mål for øje betragter jeg en grundig analyse af de kognitive, meta-kognitive og motivationsprocesser, der ligger til grund for læring og undervisning, samt kombinationen af forskellige forskningsmetodikker (eksperimenter, kvasi-eksperimenter, interviews) centrale komponenter i min forskning. Min forskning er tværfaglig ved at inddrage ideer fra uddannelse, psykologi såvel som fra lingvistik.
Forskningsinteresser
Instruktionsdesign, digitale læringsmiljøer, kunstig intelligens, video, feedback, ekspertise (faglig viden, professionel vision, overbevisninger).
Som lektor i anvendt læringsteknologi underviser jeg i universitetets pædagogikprogram med fokus på at integrere digitale teknologier i undervisningen i videregående uddannelse. Min forskning undersøger effektive undervisningsdesigns, der kan understøtte læring, med det formål at forbedre vores forståelse af succesfuld undervisning og læring.