Er de mål- og kompetencebaserede universitetsreformer med til at motivere de studerende, højne gennemførslen og gøre dem mere ansvarlige? Og hvad betyder de øgede krav om hurtigere fremdrift og arbejdsmarkedsrelevant kompetenceudvikling i den forbindelse?
Målet med projektet er at undersøge i hvilken grad den øgede målstyring motiverer universitetsstuderendes prioriteter og valg under uddannelsen samt hvilken fremdriftsreformens krav om hurtig gennemførelse spiller heri.
Projektet består af følgende tre delelementer:
Undersøgelsens resultater behandles og formidles som følger:
Projektet udvikles og kvalificeres i løbende dialog med relevante interessenter og ressourcepersoner. Netværksgruppen mødes 1-3 gange årligt og består af følgende deltagere:
Følgende organisationer har medvirket til at distribuere spørgeskemaet blandt deres studentermedlemmer
Projektkonklusioner sammenfattes i en analyserapport, som udkommer 2. marts 2016. Rapporten præsenteres for en bredere offentlighed på en konference primo marts 2016. Konferencen afholdes i samarbejde med DM.
Projektet indgår desuden i det internationale forskningsprogram Education, Policy and Organisation in the Knowledge Economy (EPOKE) under AU. Per 2016 vil det endvidere være affilieret Roehampton University (UK) med Laura Louise Sarauw som visiting scholar.
Se udvalgte presseklip
Laura Louise Sarauw, Ph.d., postdoc
Mail: lls@edu.au.dk
Mobil: 28959267
DPU, Aarhus Universitet
Tuborgvej 164, D275
2400 København NV