Video: Hvordan skaber man en digital gymnasieskole?

Hvordan understøtter man som leder de nye tendenser og skaber rum for, at gymnasieeleverne kan eksperimentere med interaktive laboratorier? Vicerektor på Aarhus Statsgymnasium Lars Nordam fortæller om skolens erfaringer med digitalisere skolen på en hensigtsmæssig måde og være med i projekter som Interaktive Laboratorier.

“I første omgang, så handler dette rum om, at det giver en umiddelbar motivation,”fortæller Vicerektor Lars Nordam om Århus Statsgymnasiums nye VR-lokale, som de eksperimenterer med.

“Der er en slags ‘wau’-effekt og noget anderledes i forhold til det daglige og en fascination af nogle gadgets og noget udstyr. Det, som er interessant, der er det tunge og det svære i det, er de skridt der følger efter. Ikke mindst de skridt, der vedrører elevernes læringsudbytte,” forklarer vicerektoren.

Se lokalet i brug på Århus Statsgymnasium og hør Lars Nordam uddybe den digitale strategi, som ledelsen har lagt til grund for bl.a. at deltage i projektet Interaktive Laboratorier og arbejde aktivt med at benytte digitale teknologier sammen med mange forskellige fagligheder.

Visninger