Fougt, S., Neubert, K., Kristensen, R. M., Gabrielsson, R. H., Molbæk, L. & Kjeldsen, C. C. (2023).
Danske elevers læsekompetence i 4. klasse: Resultater af PIRLS-undersøgelsen 2021. Aarhus Universitetsforlag. IEA-studier
Elf, N. F., Christensen, M. V.
, Kabel, K., Steffensen, T., Skov, L. I. & Hauer, K. (2023).
Forfattere som Glenn Bech og Thomas Korsgaard kan i danskundervisningen modvirke social ulighed.
Skolemonitor.
https://skolemonitor.dk/debat/art9209734/Forfattere-som-Glenn-Bech-og-Thomas-Korsgaard-kan-i-danskundervisningen-modvirke-social-ulighed
Bülow, M. W., Nørgård, R. T. & Goodyear, P. (2022).
Activity Centred Signature Pedagogies for the Creation of Digital Educational Publications. In J. Jaldemark, M. Håkansson Lindqvist, P. Mozelius, L. M. Öberg, M. De Laat, N. B. Dohn & T. Ryberg (Eds.),
Proceedings for the Thirteenth International Conference on Networked Learning https://www.networkedlearning.aau.dk/digitalAssets/1159/1159051_nlc2022_contribution_34.pdf
Kabel, K., Elf, N. F., Bødtcher-Hansen, M., Vennerstrøm, A. V., Carlsen, D., Christensen, M. V., Handesten, L., Jensen, A., Jørgensen, M., Mai, A-M.
, Skyggebjerg, A. K., Steffensen, T. & Thorhauge, S. (2022).
Aktører fra uddannelsessektoren: Følgesygdommene af en etårig kandidat er katastrofale.
Altinget.
https://www.altinget.dk/forskning/artikel/aktoerer-fra-uddannelsessektoren-foelgesygdommene-af-en-etaarig-kandidat-er-katastrofale
Andersen, L. B., Brabrand, C., Buhl, M.
, Caprani, O., Georgsen, M., Hachmann, R., Hjorth, M., Jørnø, R. L., Køhrsen, L., Misfeldt, M.
, Nørgård, R. T., Nortvig, A-M. & Rehder, M. M. (2022).
Anbefalinger til indførsel af teknologiforståelse i uddannelse af lærere og andet pædagogisk personale: Slutleverance i 3. spor af forsøgsprogrammet for teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning.
https://emu.dk/sites/default/files/2022-01/gsk_teknologiforståelse_Slutrapport_anbefalinger%20til%20uddannelse%20af%20lærere%20og%20pædagoger.pdf
Misfeldt, M.
, Jankvist, U. T., Elicer, R., Geraniou, E., Bråting, K. & Tamborg, A. L. (2022).
Comparing the implementation of programming and computational thinking in Denmark, Sweden and England. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi & F. Ferretti (Eds.),
Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (pp. 4171-4172). ERME and Free University of Bozen-Bolzano. CERME Proceedings Series Vol. 12
https://hal.archives-ouvertes.fr/CERME12/hal-03766226
Misfeldt, M.
, Jankvist, U. T., Elicer, R., Tamborg, A. L.
, Brahe, T., Geraniou, E. & Bråting, K. (2022).
Computational thinking and mathematics viewed as transdisciplinary configurations. Abstract from Mathematics and its Connections to the Arts and Sciences, Shippagan, New Brunswick, Canada.
https://www.umoncton.ca/umcs-macas2022/sites/umcs-macas2022.prod.umoncton.ca/files/wf/16-08-2.pdf
Tamborg, A. L.
, Elicer, R., Misfeldt, M.
& Jankvist, U. T. (2022).
Computational thinking in Denmark from an anthropological theory of the didactic perspective. In C. Fernández, S. Llinares, Á. Gutiérrez & N. Planas (Eds.),
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: ´ (Vol. 4, pp. 91-98). PME.
https://web.ua.es/en/pme45/documents/proceedings-pme45-vol4.pdf
Haastrup, L. (2022).
De "rigtige" grøntsager. In L. Holm & S. Tange Kristensen (Eds.),
Mad, mennesker og måltider: samfundsvidenskabelige perspektiver (3 ed., pp. 261-278). Munksgaard .