DPU

Aarhus Universitets segl

Program for konferencen: Kortlægning og automatiseret scoring af børns tidlige skriveudvikling

14:00-14.15

Ankomst og registrering

14.15-14.20

Værdien af forskning på tværs af vidensinstitutioner med forankring i praksis

ved Claus Holm, leder af DPU, Aarhus Universitet

14.20-14.30

Hvorfor er det vigtigt at investere i tværfaglige projekter som ATEL?

ved Niels Bech Lukassen, Investment Manager i Innovationsfonden

14.30-14.50

Baggrunden, målet og rammerne for et i international sammenhæng ambitiøst forskningsprojekt om børns tidlige skriveudvikling

ved Janus Madsen, projektleder og ophavsmand til læringsværktøjet Skriv og læs/WriteReader

14.50-15.00

Umiddelbare og langsigtede perspektiver i deltagelsen af ATEL-projektet som henholdsvis skole og kommune

ved Kasper Føns, skoleleder på Tåsingeskolen, Svendborg Kommunepå Tåsingeskolen, Svendborg Kommune

15.00-15.30

ATEL-projektets forskningsdesign og skriveudviklingsmodel til beskrivelse af sproglige mønstre i børns tidlige skoleskrivning

ved / Jesper Bremholm, seniorforsker ved Nationalt Videncenter for Læsning

15.30-15.55

Eksempler på typiske trin i den tidlige skriveudvikling og individuelle elevers udviklingsbaner

ved Kristine Kabel, lektor og forsker i danskfagets didaktik på DPU, Aarhus Universite

15.55-16.15

Pause med kaffe og kage

16.15-16.40

Kan moderne kunstig intelligens og mønstergenkendelse automatisk identificere børns skriveudvikling?

ved Michael Riis Andersen, lektor og forsker i statistisk maskinlæring på DTU

16.40-17.00

Differentieret fælles skriveundervisning på baggrund af automatisk vurdering af udvikling i elevers skrivning

ved Jeppe Bundsgaard, professor i danskfagets didaktik ved DPU, Aarhus Universitet

17.00-17.15

Spørgsmål fra salen til oplægsholder/projektdeltager

17.15-17.45

Mingling med vin og snacks