14:00-14.15 | Ankomst og registrering |
14.15-14.20 | Værdien af forskning på tværs af vidensinstitutioner med forankring i praksisved Claus Holm, leder af DPU, Aarhus Universitet |
14.20-14.30 | Hvorfor er det vigtigt at investere i tværfaglige projekter som ATEL?ved Niels Bech Lukassen, Investment Manager i Innovationsfonden |
14.30-14.50 | Baggrunden, målet og rammerne for et i international sammenhæng ambitiøst forskningsprojekt om børns tidlige skriveudviklingved Janus Madsen, projektleder og ophavsmand til læringsværktøjet Skriv og læs/WriteReader |
14.50-15.00 | Umiddelbare og langsigtede perspektiver i deltagelsen af ATEL-projektet som henholdsvis skole og kommuneved Kasper Føns, skoleleder på Tåsingeskolen, Svendborg Kommunepå Tåsingeskolen, Svendborg Kommune |
15.00-15.30 | ATEL-projektets forskningsdesign og skriveudviklingsmodel til beskrivelse af sproglige mønstre i børns tidlige skoleskrivningved / Jesper Bremholm, seniorforsker ved Nationalt Videncenter for Læsning |
15.30-15.55 | Eksempler på typiske trin i den tidlige skriveudvikling og individuelle elevers udviklingsbanerved Kristine Kabel, lektor og forsker i danskfagets didaktik på DPU, Aarhus Universite |
15.55-16.15 | Pause med kaffe og kage |
16.15-16.40 | Kan moderne kunstig intelligens og mønstergenkendelse automatisk identificere børns skriveudvikling?ved Michael Riis Andersen, lektor og forsker i statistisk maskinlæring på DTU |
16.40-17.00 | Differentieret fælles skriveundervisning på baggrund af automatisk vurdering af udvikling i elevers skrivningved Jeppe Bundsgaard, professor i danskfagets didaktik ved DPU, Aarhus Universitet |
17.00-17.15 | Spørgsmål fra salen til oplægsholder/projektdeltager |
17.15-17.45 | Mingling med vin og snacks |